logo F1online.sk

Elliott porovnáva nové a staré autá: Výkonnostný rozdiel bude veľmi malý

Mercedes, ilustračné
© Twitter/Mercedes
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík1. 2. 2022

Aké budú časy na kolo v sezóne 2022? Pôvodne sa očakával veľký časový prepad, v druhej polovici roka 2021 a začiatkom toho nového sa však informácie postupne zmenili. Z pôvodnej straty „niekoľkých sekúnd“ to kleslo na „asi tri sekundy“, až napokon majú byť nové a staré monoposty výkonnostne podobné. Potvrdil to aj technický riaditeľ Mercedesu Mike Elliott.

Čaká nás zmena technických a aerodynamických pravidiel, ktorá bude zrejme najväčšia od roku 2009. Jej cieľom je pomôcť tesnejšiemu pretekaniu a zmenšiť rozdiely medzi monopostami. Za „vedľajší účinok“ bolo dlho považované spomalenie monopostov. Ani tento negatívny faktor však zdá sa už nie je aktuálny. „Celková výkonnosť nových monopostov zrejme nebude veľmi odlišná od tých starých,“ povedal technický riaditeľ Mercedesu Mike Elliott.

„Cieľom týchto pravidiel bolo pokúsiť sa o zlepšenie pretekania. Nejaký čas si budeme musieť počkať až zistíme, či sa to aj naozaj podarilo. Auto je o trochu ťažšie, pohonné jednotky budú s novým palivom fungovať o čosi odlišne, aerodynamika a nastavenie budú na nových monopostoch taktiež odlišné,“ vymenúva Elliott zmeny.

„Pokým z nášho balíka nedostaneme to najlepšie, pokým ho v priebehu testov a prvých pretekov naplno nerozvinieme, tak naozaj nevieme. Celkovo však očakávam, že výkonnosť bude relatívne podobná tej z minulého roka,“ dodal.

V jednom však podľa technického riaditeľa Mercedesu veľký rozdiel nastane – vo vonkajšom vzhľade. Monoposty budú v roku 2022 zaručene vyzerať veľmi odlišne v porovnaní so svojimi predchodcami. „Nové autá vyzerajú celkom odlišne v porovnaní s tými minuloročnými. To je dôsledok nových pravidiel, tvar monopostov bude veľmi odlišný,“ hovorí Elliott.

„Oblasť deflektorov bola doteraz veľmi komplexná. To je teraz už preč a rozdiely medzi monopostami budú spočívať v ich tvaroch a v oblasti pod autom,“ dodal Elliott.