logo F1online.skF1online.sk

Seidl o MCL36: Sme spokojní s vývojom, auto dobre reaguje

Andreas Seidl
© Twitter/McLaren
Tomáš Schügerl
Tomáš Schügerl12. 1. 2022

Január predstavuje vo svete F1 ticho pred búrkou. Nevidíme žiadnu akciu na trati ani predstavovanie nových monopostov, no v továrňach sa naplno pracuje. V McLarene sú zatiaľ s vývojom auta na rok 2022 spokojní.

Vývoj sa samozrejme začal už počas uplynulej sezóny. Zdalo sa, že McLaren bol práve medzi tými, ktorí pomerne rýchlo prepli svoju pozornosť na rok 2022, čím by sa možno dali vysvetliť slabšie výkony v závere ročníka.

Vo Wokingu sa naplno pracuje, keďže nás však čaká prvá sezóna po zmene pravidiel, je ťažké posúdiť, ako na tom MCL36 skutočne bude. Po takejto významnej zmene sa môže stať, že monopost McLarenu vyjde pri testoch na trať, a zrazu bude o sekundu či dve rýchlejší alebo pomalší než jeho priama konkurencia. Opäť sa vraciame k predsezónnym testom z jari 2009, keď takto všetkých šokoval neskorší víťaz šampionátu Brawn GP, ktorý najlepšie uchopil zmeny pravidiel.

„Nemáme absolútne žiadnu referenciu z pohľadu relatívnej rýchlosti a tempa. Napriek tomu si samozrejme snažíme ako tím nastaviť ambiciózne, avšak zároveň realistické ciele,“ skonštatoval šéf tímu Andreas Seidl.

McLaren môže na rozdiel od sezóny 2021 konštruovať svoje auto „od nuly“ s motorom Mercedes. Pred uplynulou sezónu musel svoj monopost MCL35 pri použití žetónov adaptovať na pohonnú jednotku od nemeckého dodávateľa. Aj toto by mohlo pomôcť. V továrni vládnu dobré pocity.

„Zo svojho pohľadu môžem vyjadriť veľkú spokojnosť s vývojom monopostu na budúci rok. Auto reaguje na vývoj a veci, ktoré naň prinášame,“ pokračoval Seidl, ktorý priblížil, na čom v britskej stajni aktuálne pracujú. „Každým týždňom dosahujeme progres pri testovaní vo veternom tuneli. Na druhej strane však platí, že skutočný obraz, či to celé za to stálo, a čo sa nám počas zimy podarilo, dostaneme až po prvej kvalifikácii sezóny v Bahrajne.“

Pre „papájových“ je jasným cieľom pokračovať v roku 2022 na vzostupnej trajektórii z posledných sezón. „Pre mňa je najdôležitejšie, že vývoj tohto auta je opäť krokom dopredu v porovnaní s vývojom predošlých monopostov v predchádzajúcich rokoch,“ uzavrel šéf Wokingu.

Súvisiace články

Diskusia