logo F1online.sk

Schumacher novým rezervistom Ferrari, naďalej má plnú podporu továrne

Mick Schumacher
© Scuderia Ferrari Press Office
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík22. 12. 2021

Pozícia Micka Schumachera v tíme Ferrari sa v budúcom roku ešte o čosi posilní. Podľa šéfa Scuderie Mattiu Binotta bude nemecký mladík rezervným jazdcom tímu presne na jedenástich podujatiach. To znamená, že ak Charles Leclerc alebo Carlos Sainz nebudú môcť jazdiť, zastúpi ich práve Mick. Ten sa o svoje úlohy podelí s Antoniom Giovinazzim.

Taliansky pilot bol doteraz jediným náhradníkom Ferrari. Ak by niektorý z pilotov tohto tímu vypadol, napríklad v dôsledku pozitívneho testu na COVID-19, zastúpil by ho Giovinazzi. V Alfe Romeo by následne „nastúpil do služby“ buďto Robert Kubica alebo Callum Ilott podľa toho, ktorý z nich bol daný víkend určený ako rezervný pilot.

Giovinazzi si však bude v ročníku 2022 plniť povinnosti vo Formule E, a tak nemôže cestovať na všetky podujatia Formuly 1. Teraz už vieme, že na jedenástich podujatiach bude číhať ako náhradník Schumacher, zvyšok „pokryje“ Giovinazzi.

„Antonio Giovinazzi nebude v budúcom roku vo Formule 1, ale zostáva našim rezervným jazdcom pre rok 2022,“ povedal boss Scuderie Mattia Binotto. „Bude našim rezervným pilotom na dvanástich podujatiach, čo je počet kompatibilný s jeho povinnosťami vo Formule E, kam prestúpil. Sme s jeho rozhodnutím spokojní, keďže sa tak udrží vo forme.“

Na týchto dvanástich podujatiach bude Giovinazzi takisto k dispozícii zákazníkom Ferrari, teda tímom Haas a Alfa Romeo. Aj tieto však majú svojich rezervných jazdcov, Haas predĺžil spoluprácu s Pietrom Fittipaldim a v Alfe Romeo pokračuje Robert Kubica.

„V ostatných jedenástich pretekoch, ktorých sa Antonio nezúčastní, bude rezervným pilotom Ferrari Mick Schumacher. Podľa mňa je to úplne skvelé, pretože to bude jeho druhý rok vo Formule 1 a je to pilot z akadémie. Som veľmi rád, že môže byť súčasťou tímu ako rezervista, ak to bude potrebné – snáď nebude,“ hovorí Binotto.

Nemecký mladík v tejto sezóne ťažil z podpory svojho materského tímu. Mal prístup na simulátor v továrni, čo sa neraz ukázalo ako kľúčové (Nikita Mazepin nemal simulátor k dispozícii), taktiež podporu inžinierov, okrem iného aj legendárneho Jocka Cleara.

„V roku 2021 mu pomáhali inžinieri napojení na akadémiu Ferrari a jej program. Na tom sa v budúcom roku nič meniť nebude. Náš simulátor v Maranelle je preňho taktiež otvorený. Je to pokračovanie našich cieľov, ako som už povedal veľakrát, chceme, aby sa z pilotov v akadémii jedného dňa stali jazdci schopní pretekať za Ferrari,“ hovorí Binotto.

„Mick si počas celej tejto sezóny počínal dobre, zlepšovala sa nielen konzistentnosť jeho výkonov, ale aj rýchlosť. Ak sa pozriete na posledné preteky, bol k pilotom pred ním omnoho bližšie, aj keď Haas svoje auto nijak nevyvíjal. Fakt, že bol bližšie poukazuje na dobré zlepšenie jeho rýchlosti,“ dodal švajčiarsky rodák.

Súvisiace články