logo F1online.sk

Masiho rozhodnutia spochybňuje aj Wolff: Prerušíme preteky, keď sa potrhá pár reklám?

Toto Wolff
© Mercedes
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík6. 12. 2021

Byť riaditeľom pretekov či komisárom veľkej ceny je teda poriadne nevďačná úloha. Na vlastnej koži sme sa o tom presvedčili aj v Saudskej Arábii, kde penili najmä v Red Bulle. Ich šéf Christian Horner dokonca prehlásil, že Formule 1 chýba zosnulý riaditeľ pretekov Charlie Whiting. Trochu paradoxne nepanovala úplná spokojnosť ani v tábore víťazov.

Aj tí totiž ústami svojho šéfa vyjadrili určitú nespokojnosť. Preteky pre nich dopadli samozrejme dobre, no cítili sa trochu dotknutí, keď Michael Masi po prvýkrát zastavil preteky, čo darovalo vedenie Maxovi Verstappenovi.

„Myslím, že dnes to bol zmätok,“ hovorí Wolff. „Prial by som si, aby tie červené vlajky neprišli. Vtedy som si myslel, že sme tie preteky stratili. A to, či prerušíme preteky, keď sa potrhalo pár reklám, bolo tiež len také subjektívne rozhodnutie.“

Boss Mercedesu týmto vyjadrením napodobnil svojho zverenca Lewisa Hamiltona, ktorý sa do vysielačky tiež veľmi rozčuľoval nad týmto rozhodnutím. Dokonca povedal, že „bariéry vyzerajú byť v poriadku“. Je pritom prinajmenšom pochybné, či to zo svojho pohľadu sediac v kokpite mohol akokoľvek posúdiť.

„Dnes toho bolo veľa. Strašne veľa vecí, ktoré treba posúdiť. Nechcel by som byť na mieste Michaela Masiho ani niekoho z komisárov, pretože ste zakaždým za hlupákov, ak robíte chyby. Treba urobiť sto rozhodnutí a budú tam aj niektoré chybné alebo kontroverzné,“ povedal Wolff.

„Myslím, že sa z toho musíme skrátka poučiť,“ dodal rodák z Viedne, ktorý však napokon svojich kolegov z riaditeľstva pretekov v ďalšom rozhovore aj pochváli a trochu korigoval svoje predchádzajúce slová.

“Klobúk dolu pred riaditeľstvom pretekov, museli rozhodovať, kedy bude fáza virtuálneho safety caru, kedy vyjde na trať bezpečnostné vozidlo, kedy vyvesia červenú vlajku, a to všetko je veľmi ťažké manažovať. Na začiatku sme boli trochu frustrovaní z toho, že sme pár kôl jazdili za safety carom, potom prišla červená vlajka a prišli sme o pozíciu, avšak musím sa zdržať nejakých verdiktov, kým si tie preteky nepozriem zajtra, aby som nepovedal niečo nesprávne,” povedal Wolff.

Súvisiace články