logo F1online.sk

Ferrari našlo po kvalifikácii prasklinu na Leclercovom šasi

Charles Leclerc
© Twitter/Scuderia Ferrari
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík20. 11. 2021

Charles Leclerc opúšťal katarskú kvalifikáciu so slovami plnými zmätenia a otáznikov. Jeho výkonnosť nebola ani zďaleka taká dobrá ako Carlosa Sainza a výsledok hlboko pod tohtoročným priemerom. Hľadať odpoveď začali mechanici hneď po kvalifikácii a zakrátko ju našli. Pravdepodobne v dôsledku agresívneho prejazdu cez obrubník Charlesovi prasklo šasi.

Rozdiel medzi najrýchlejším kvalifikačným kolom Charlesa Leclerca a Carlosa Sainza bol viac ako šesť desatín. To je pre dvojnásobného držiteľa pole position v tejto sezóne naozaj vysoké číslo.

Po prvom pokuse v Q2 bol na stredne tvrdých pneumatikách o deväť desatín pomalší než Sainz. Po tomto kole Charles do vysielačky rezignovane zahlásil: „Neviem, kde mám získať tých deväť desatín, ktoré strácam.“ Do druhého pokusu už pilot Ferrari obul softy a dokázal sa zlepšiť, no beztak skončil trinásty a do Q3 nepostúpil. „Ach, nemám ani len potuchy, čo sa to deje. Naozaj netuším,“ povedal po skončení Q2.

Monačanovo zmätenie pokračovalo aj pred mikrofónmi médií. „Normálne dokážem pochopiť, čo bolo zle, najmä v kvalifikácii. To je jedna z mojich silných stránok. Toto je však veľmi zvláštne. Ani jedna zo štyroch pneumatík nemala grip. Nebolo to tak, že by auto bolo zle vyvážené alebo niečo podobné. Len ani jedna guma nemala priľnavosť,“ povedal Leclerc.

„Musíme sa teda pozrieť na to, či sa stalo niečo zvláštne alebo nie. Ak sa nič nestalo a urobil som niečo zle ja, tak veľmi rád porozumiem tomu, čo to bolo,“ dodal monacký pretekár.

Príčina sa po kvalifikácii našla. Mechanici skontrolovali monopost a odhalili prasklinu na Leclercovom šasi. Monačan v Q1 prišiel o jeden svoj čas kvôli porušeniu traťových limitov v poslednej zákrute. V tomto mieste sú obrubníky taktiež dosť agresívne a je možné, že práve tu nastal problém.

„Po kontrole auta bola objavená prasklina na šasi, ktorá je pravdepodobne dôsledkom prejazdu cez obrubník v prvom pokuse v Q1. Šasi bude teraz vymenené,“ stojí v stanovisku Ferrari. „Ak výmena prebehne v čase povolenom športovými pravidlami, Charles odštartuje z pozície, ktorú si vybojoval v kvalifikácii.“

Mechanikov pri výmene čaká nočná šichta. Jedná sa však o výmenu komponentov rovnakej špecifikácie, čo je v rámci pravidiel parc fermé dovolené.

Súvisiace články