Leclerc má problémy s časovým posunom: Vstávam tu o štvrtej | Magazín F1 - F1online.sk

Leclerc má problémy s časovým posunom: Vstávam tu o štvrtej

Charles Leclerc
zdroj: Scuderia Ferrari Press Office

Kolotoč Formuly 1 docestoval do Kataru, kde ho čaká posledná veľká cena z aktuálnej pretekovej trojičky. Vzhľadom na to, že za nami je už devätnásť súťažných víkendov, piloti za posledné tri týždne nalietali okolo 30-tisíc kilometrov a prestriedali niekoľko časových pásiem, to na nich zanechalo svoje stopy. Charles Leclerc vo štvrtok priznal, že má problém sa tak rýchlo adaptovať na ďalšiu zmenu pásma.

Len minulý víkend piloti pretekali v Sao Paule, ktoré je v časovom pásme UTC-3. V priebehu pár dní sa musia prispôsobiť na katarský čas UTC+3, ktorý je o šesť hodín popredu. To by šlo ľahšie, keby medzitým nestrávili štrnásť hodín v lietadle.

Takýto nabitý kalendár tak poriadne zaťažil aj pilotov Formuly 1, ktorí sú inak v perfektnej forme. Lance Stroll opísal aktuálnu pretekovú trojičku ako “brutálnu” a Charles Leclerc s ním v tomto smere súhlasí.

“Ak mám byť úprimný, cítim sa podobne,” priznal Charles Leclerc vo štvrtok. “Obyčajne spím veľmi dobre. Tu [v Katare] je to však zvláštne. Nemám problém zaspať, takže o pol jedenástej večer už spím, ale potom o štvrtej ráno sa zobudím a skrátka som hore.”

Štvrtkové tlačovky sa začali prvou dvojicou o 14:30 miestneho času. Leclerc bol v dvojičke s Nikitom Mazepinom a v poradí boli až na šiestom mieste. “Teraz som unavený a chce sa mi spať. Je to OK, ešte stále mi zostáva jedna noc na to, aby som si zvykol na túto časovú zónu.”

Keď si však konečne sadne do kokpitu, problémy by to robiť nemalo. “Bude to v poriadku. Akonáhle sa vyplaví adrenalín, určite budem v pohode. Ale toto je azda jedna z pretekových trojičiek, ktoré mi v kariére dali najviac zabrať.”

Čo vlastne robí pilot F1 vo svojej hotelovej izbe, keď sa zobudí o štvrtej ráno? Ide si zacvičiť? “Och, to nie. Snažím sa opäť zaspať, ale skrátka sa mi nedá. Tak si poviete, že dobre, pozriem si niečo na mobile. Pozerám doňho pätnásť minút a — to je najväčšia chyba. Potom sa snažíte zas zaspať, ale nemôžete. Tak som len čakal, kým budem môcť ísť na trať.”

Možno vás zaujme

Komentáre