logo F1online.sk

Podľa Wolffa sú súčasné problémy s motorom dedičstvom bitky s Ferrari

zakryté auto Mercedes, Red Bull ilustračné
© Twitter/Mercedes
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík14. 11. 2021

Mercedes bol v priebehu celej hybridnej éry motorovým kráľom Formuly 1. Ich pohonné jednotky boli výkonnejšie a spoľahlivejšie než pohonné jednotky všetkých ostatných. Problémy, ktorým Mercedes čelí v tomto roku, sú preto pre verejnosť prekvapením. Podľa šéfa tímu Tota Wolffa nájdeme koreň problému ešte niekde v roku 2019.

Mercedes v tom čase naháňal Ferrari, ktorého motor bol nesmierne výkonný, no ako sa ukázalo, nie celkom legálny. FIA síce nikdy nedokázala, že by motor Scuderie nebol v súlade s pravidlami, no zavedenie technických direktív a ďalšieho merača prietoku paliva poslalo taliansky tím hlboko do stredu poľa.

„V roku 2019 sme na to veľmi tvrdo tlačili a prišli s pohonnou jednotkou, ktorá na tom bola v roku 2020 dosť dobre, ale možno nás to zaťažilo až príliš,“ povedal Wolff. „Ak konštantne naháňate lepšiu výkonnosť, tak na to niekedy dopláca spoľahlivosť. Myslím si, že presne toto sa aj stalo.“

V Mercedese tvrdo pracovali na tom, aby svojmu problému porozumeli. Už-už to vyzeralo, že v Brixworthe tomu prišli na koreň, keď Toto Wolff v Mexiku vyjadril presvedčenie, že Lewis Hamilton zvládne zvyšok sezóny s aktuálnym motorom. Avšak nasadenie piatej pohonnej jednotky a následná penalizácia v Brazílii vyviedlo fanúšikov Mercedesu z omylu.

„Ešte si nie sme stopercentne istí pokiaľ ide o spoľahlivosť a degradáciu pohonnej jednotky. S určitosťou vieme povedať, že s pribúdajúcimi kilometrami strácame výkon. Preto nechceme pokračovať so súčasnou pohonnou jednotkou, v ktorej by toho v Saudskej Arábii a Abú Zabí už veľa nezostalo,“ povedal Wolff.

Rakúšan si tiež myslí, že napriek problémom so spoľahlivosťou nemôže jeho tím poľaviť. Blíži sa zmrazenie pravidiel a toto je posledná šanca nájsť posledné konské sily k dobru.

„Musíte na to tvrdo tlačiť. Súperíme s extrémne výkonným a spoľahlivým motorom Honda a títo chlapci nasadili v posledných dvoch rokoch všetky zdroje,“ povedal Wolff. „Musíme sa uistiť, že budúcu sezónu začneme s motorom, ktorý bude po stránke výkonnosti rovnako dobrý ako ten súčasný, ale ktorý zároveň dokáže zvládnuť celý ročník bez penalizácií.“

Súvisiace články