McLaren sa obával, či vôbec postúpi do Q3
Keď Andreas Seidl po prvom tréningu avizoval pre svoj tím náročný víkend, zrejme by v tej chvíli bral ôsme a deviate miesto z kvalifikácie. V McLarene skutočne vládla spokojnosť a jazdci zostali dokonca milo prekvapení.
Okruh Interlagos, predovšetkým jeho druhý sektor, nepraje charakteristikám MCL35M. V piatok navyše v Brazílii pomerne silno fúkalo, čo „papájové“ monoposty väčšinou neznášajú veľmi dobre.
Prvý tréning naozaj vyzeral zle – Lando Norris v ňom obsadil pätnástu priečku, Daniel Ricciardo bol devätnásty. McLaren však rovnako ako Alpine v FP1 vôbec nenasadil mäkké pneumatiky, aby mal na kvalifikáciu k dispozícii šesť čerstvých sád.
„Ráno sme sa trápili s gripom, balansom i nedostatkom prítlaku, pretože sa tiež jazdí vo vysokej nadmorskej výške. Vedeli sme, že sa ešte pred kvalifikáciou zlepšíme, no neboli sme úplne presvedčení o tom, že by sme mohli postúpiť do Q3,“ opísal Lando Norris nie práve optimistické nastavenie svojho tímu pred kvalifikáciou.
Lando to však napokon vytiahol na ôsme miesto, keď na siedmeho Leclerca stratil len dve stotiny sekundy. „Pred kvalifikáciou sme urobili veľmi dobrý krok, cítil som sa oveľa lepšie. Chceme a potrebujeme byť pred Ferrari, no boli jednoducho rýchlejší. Sme hneď za nimi. Myslím si, že môžeme mať dobrý šprint. Po nekonkurencieschopnom tréningu sme sa dostali do bitky, a s ôsmym miestom som spokojný.“
Príbehom šprintu môže byť aj súboj McLarenu a Ferrari. Scuderia štartuje zo šiestej a siedmej priečky, britský tím z ôsmeho a deviateho miesta. „Auto, ktoré je o niečo málo rýchlejšie, ako bolo Ferrari dnes, čiže ani nie o desatinu, môžete udržať za sebou. Ak by boli vpredu o dve-tri desatiny ako v Mexiku, bola by medzera v pretekoch oveľa väčšia. Sme v dobrej pozícii. Prvé zákruty môžu byť nevyspytateľné, pred dvomi rokmi sme videli, že v Brazílii sa môže stať čokoľvek. Naším cieľom pre prvé kolo šprintu bude dostať sa pred Ferrari,“ uzavrel Lando Norris.
Aj Daniel Ricciardo bol pomerne spokojný. Do šprintu vyštartuje z deviatej priečky. „Auto v kvalifikácii ožilo. Neboli sme si úplne istí, či dostaneme obe autá do Q3. Sme v TOP10, síce na jej spodnom konci, ale nie sme tak ďaleko od Ferrari. Po tom, ako to vyzeralo v tréningu, rozhodne berieme tieto pozície. Dosiahli sme zrejme maximum,“ povedal skúsený Austrálčan.
Uvidíme, s akou stratégiou vyrukuje McLaren do šprintu. Naposledy v Monze to skúsil pomerne odvážne s mäkkými pneumatikami, a risk priniesol zisk. „Kolo je tu síce krátke, no 24 kôl v šprinte je dosť pri vysokej degradácii pneumatík, ktorú tu máme. Uvidíme, čo ukáže druhý tréning, v ktorom sa zamierame na pretekovú rýchlosť. Nachádzame sa síce na konci TOP10, no zostávame v hre,“ doplnil Ricciardo.
Ešte pred kvalifikáciou sa šéf McLarenu Andreas Seidl vyjadril k bitke o tretie miesto s Ferrari. „Očakávame ťažký víkend, najmä druhý sektor nehrá v prospech silných stránok nášho auta. Ale sme stále na začiatku, v piatok nemyslíme na limitáciu škôd, ale na príležitosti, ako získať čo najviac bodov. Potrebujeme bodovať a vyvíjať tlak na Ferrari, pretože každý môže zažiť zlý víkend ako my v Mexiku. Každý sa pozerá na to, kto skončí tretí. Ale ak sa pozrieme na to, koľko sme získali bodov, že sme sa v časoch na kolo priblížili k Red Bullu a Mercedesu, a že sme po dlhom čase vyhrali, tak je viditeľný náš ďalší veľký krok dopredu, ktorý sme tento rok urobili. Aj silné Ferrari je však späť, a my dáme do tejto bitky všetko, bolo by skvelé znovu získať tretie miesto,“ vyhlásil Andreas Seidl.