Wolff o výmene: Naše motory každým víkendom strácajú výkon
Lewis Hamilton v Brazílii dostal nový spaľovací motor. Je preto vysoko pravdepodobné, že v nedeľu na Maxa Verstappena bodovo stratí, čo je určite škoda. Podľa Wolffa je to však najlepšie riešenie. Ak by Mercedes motor nevymenil, v závere sezóny by mal len veľmi malú šancu otočiť nepriaznivý vývoj v šampionáte.
Toto Wolff totižto prezradil, že spaľovací motor Mercedesu s postupom času stráca výkon. Bez výmeny by mal Red Bull navrch ešte aj na okruhoch, ktoré by mohli sedieť strieborným šípom. “Máme zato, že nebudeme vedieť získať viac bodov s takým opotrebovaním motora, aké máme,” vysvetlil po prvom tréningu. “Do konca sezóny by jeho výkon klesal viac a viac. Zatiaľ nepoznáme presný dôvod, avšak vidíme, ako výkon klesá.”
Výmena v Brazílii je teda to najlepšie, čo Mercedes môže spraviť. Nielen vďaka dobrej maximálke tímu a relatívne jednoduchému predbiehaniu, ale aj vďaka tomu, že v šprinte má Hamilton stále šancu bodovať, a bodovať možno aj viac ako Max Verstappen. Pomôže mu i nový motor v útrobách monopostu.
“Dúfame, že toto bude pre nás šanca,” pokračoval Wolff. “A tiež Saudská Arábia vyzerá ako dobrá príležitosť, avšak [starý] motor by dovtedy prišiel o ďalšiu časť výkonu. Z pohľadu našich simulácií je teraz tá správna chvíľa vymeniť ho. Myslím si, že toto je už posledný, ktorý budeme potrebovať.”
Mercedesu nepomohol ani fakt, že bez výmeny by musel celý zvyšok sezóny vrátane tréningov a kvalifikácií zvládnuť len s jedným kusom. “Teraz máme len dva, ten nový a súčasný,” prezradil šéf tímu.
Otázkou teraz je, čo spôsobuje spomínané opotrebenie, ktoré komponenty na to doplácajú? Z Wolffa chcel vypáčiť odpoveď Martin Brundle: “Nebudem zachádzať do detailov, avšak každý motor časom degraduje. V uplynulých sezónach sme videli, že po odjazdení 1000 kilometrov motor príde o istý počet kilowattov kvôli opotrebeniu.”
“Náš motor sa však opotrebúva oveľa rýchlejšie ako v posledných piatich sezónach. A tá strata sa každým víkendom zväčšuje. Ak by sme si ten motor nechali, v Saudskej Arábii a Abú Zabí by sme istotne neboli konkurencieschopní,” usudzuje rodák z Viedne.
V prvom tréningu bol Mercedes najrýchlejší a pred kvalifikáciou má dobrú šancu skončiť v prvom rade, a následne sa pokúsiť v šprinte umiestniť pred Maxom Verstappenom. Wolff si vydýchol, že sa v priebehu tréningovej hodinovky inžinierom podarilo pomôcť Lewisovi Hamiltonovi.
“Hneď na začiatku sme do toho vkročili nesprávnou nohou, nuž a Red Bully na konci nejazdili,” vysvetľuje rozdiely v časoch Wolff. “V rukáve máme viac výkonu. Aspoň, že to už nevyzerá tak zle ako na začiatku tréningu.”
Na začiatku sa Hamilton sťažoval na správanie svojho auta. “Mal pocit, že jeho auto je príliš tuhé. V niektorých zákrutách, najmä v prvej a štvrtej, auto poskakovalo a potom sa dostávalo do pretáčavého šmyku. V takýchto zákrutách nič moc.”
Aspoň, že Hamilton už neznel tak porazenecky ako vo štvrtok, keď sme po jeho slovách o tom, ako mal Red Bull v celej sezóne lepšie auto a ako chce vyhrať aspoň konštruktérsky titul, mohli nadobudnúť pocit, že si pripravuje pôdu na to, že skončí len ako vicemajster.
Wolff to tak nevníma: “V posledných dňoch sme mali veľa rozhovorov a vzájomne sa motivujeme. Je však isté, že ani na sekundu nechceme pomyslieť na to, že by sme sa chceli vzdať. Práve naopak. Odmietame sa vzdať.”