Leclerc sa na hardoch „masívne trápil“, o tímovej réžii vo Ferrari pred pretekmi diskutovali | Magazín F1 - F1online.sk

Leclerc sa na hardoch „masívne trápil“, o tímovej réžii vo Ferrari pred pretekmi diskutovali

Charles Leclerc a Carlos Sainz
zdroj: Twitter/Scuderia Ferrari

Ferrari urobilo v Mexiku dôležitý krok smerom k tretiemu miestu v Pohári konštruktérov. Nebol to však pre Scuderiu úplne jednoduchý víkend, body sú dobré, celkové tretie miesto takisto a aj Carlos Sainz bol vcelku spokojný. Charles Leclerc však trochu krčil plecami.

Monacký pretekár sa po sobote posťažoval, že sa v aute necítil až tak dobre. Vo voľných tréningoch to nebolo celkom ono, potom Q1, Q2 a prvý pokus v Q3 vraj boli už lepšie. Monačan bol spokojný s monopostom aj v prvom stinte nedeľných pretekov, no po prezutí sa začal opäť trápiť.

„Prvá sada gúm bola veľmi dobrá, na stredne tvrdých pneumatikách som sa cítil konkurencieschopný. Išli sme do boxov dosť skoro, pokúsili sa vytvoriť tlak na Pierra a prinútiť ho zastaviť,“ povedal po pretekoch Charles Leclerc.

„Carlos išiel dlhý stint, keďže sme chceli, aby bol v závere rozdiel v pneumatikách čo možno najväčší. Všetko šlo celkom dobre, no akonáhle sme prezuli na hardy, začal som sa masívne trápiť. Carlos na tom bol o trochu lepšie, ale stále sme nemali také tempo ako Pierre vpredu,“ trochu sklamane pokrčil plecami Charles.

„Nepodarilo sa nám to, no dnešok ukázal, že máme v tíme dobrého ducha, čo je dobré vidieť. Myslím, že dnes sme maximalizovali náš výsledok,“ dodal Leclerc.

Ferrari však získalo o dobrých sedemnásť bodov viac než ich hlavný konkurent v Pohári konštruktérov. McLaren zapísal len jeden bod, kým Ferrari rovných osemnásť. Chlapci z Maranella tak stajňu z Wokingu nielen preskočili a dostali sa na tretie miesto, ale vytvorili si aj užitočnú rezervu.

„Presne tak, toto je veľmi dôležité, takže v tomto smere to bol dobrý deň,“ potvrdil Leclerc. Ten sa v pretekoch podrobil tímovej réžii. Ferrari chcelo poslať dopredu Carlosa Sainza, ktorý bol na čerstvejších pneumatikách. Jeho stíhacia jazda za Pierrom Gaslym však nebola úspešná, a tak pozíciu odovzdal naspäť. Monačan priznal, že tímovú réžiu vo vnútri tímu rozoberali už skôr.

„Pred pretekmi sme o tom diskutovali. V jednom z kôl ma požiadali, aby som ho pustil, ale v tom čase som predbiehal niekoho o kolo pomalšieho, takže som ho nenechal ísť hneď. V ďalšom kole mi povedali, nech ho nepúšťam. Nakoniec sme to urobili o čosi neskôr. Všetko však bolo jasné a akonáhle ma o to požiadali, tak som to urobil,“ vysvetlil Leclerc.

Možno vás zaujme

Komentáre