logo F1online.skF1online.sk

Tvrdá realita McLarenu: Ako sa udržať v bitke s aktuálne rýchlejším Ferrari?

Daniel Ricciardo
© McLaren Media Centre
Tomáš Schügerl
Tomáš Schügerl28. 10. 2021

McLaren na posledných dvoch podujatiach rýchlostne pomerne výrazne strácal na Ferrari, čo pre britský tím nie je dobrá správa v bitke o tretie miesto v Pohári konštruktérov. Čo môžu „papájoví“ urobiť, aby odolali ofenzíve Scuderie?

Rozdiel je aktuálne 3,5 bodu, čo znamená, že táto bitka môže pokojne pokračovať až do Abú Zabí. Aktuálne sa však zdá, že Ferrari má o niečo lepšiu formu. Podobne to v záverečnej fáze sezóny vyzeralo aj pred rokom, keď McLaren bojoval o tretie miesto s vtedajším Racing Pointom (dnes Aston Martin) a Renaultom (Alpine). V prospech „papájových“ rozhodla lepšia konzistentnosť oboch jazdcov, spoľahlivosť aj schopnosť využiť maximum z akejkoľvek príležitosti.

Teraz však proti nim stojí čoraz silnejšie Ferrari s výbornou a vyrovnanou jazdeckou dvojicou. „Myslím si, že Ferrari bolo viditeľne rýchlejšie než my. Možno to tak na prvý pohľad nevyzeralo, pretože Carlos bol zaseknutý za Danielom, ale ak by to bolo naopak, utiekol by mu podobne ako Charles. Počas celého víkendu nám oproti nim chýbala rýchlosť,“ povedal Lando Norris po pretekoch v Austine.

Ferrari predstavilo vylepšenú pohonnú jednotku. Aj tá má podiel na zlepšenej forme. „Určite to vychádza aj z tohto smeru. Momentálne majú navrch. Nie sú rýchlejší všade, ale ich auto je konzistentnejšie a lepšie ovládateľné. Nemení to však nič na tom, že na to budeme ďalej tlačiť a pokúsime sa zostať vpredu. V závere sezóny sa nechcete dostať do takejto situácie, ale musíme to ďalej skúšať a urobiť ešte niečo viac, aby sme zostali pred nimi,“ doplnil Lando Norris na margo rýchlosti konkurenčného tímu.

Už vonkoncom neplatí, že McLaren má oproti Ferrari výraznú výhodu na vysokorýchlostných okruhoch či na rovinkách. V neprospech britského tímu hovorí, že jeho monopost je výrazne závislý od typu trate a podmienok. Vo Ferrari zase celý rok riešili správanie pneumatík, no zdá sa, že aj tento problém dokázali postupne vyriešiť.

Obávajú sa vo Wokingu pokroku z Maranella? „Báť sa by nám nepomohlo. Je to realita. Ferrari urobilo so svojím balíkom dobrý krok dopredu, taktiež aj vďaka vylepšeniam, ktoré predstavili na pohonnej jednotke,“ vyhlásil šéf McLarenu Andreas Seidl.

„Prinieslo im to dobrú výhodu, zvlášť v posledných dvoch pretekoch. Zároveň je však pre nás dôležité koncentrovať sa naďalej na seba. Vieme, že už neprídu žiadne upgrady na strane auta či pohonnej jednotky. Rovnako vieme, že nadchádzajúce trate budú pravdepodobne hrať trochu v prospech silných stránok nášho auta. Sú tam však aj trate, na ktorých v závere sezóny môžeme oproti Ferrari strácať,“ pokračoval šéf britskej stajne. McLarenom by mohlo sedieť napríklad najbližšie Mexiko, a je tradične silný v Abú Zabí, avšak nesmieme zabudnúť na zmeny, ktoré sa na miestnom okruhu udiali. Katar a Saudská Arábia sú záhadou, a otázna je Brazília, kde síce pred dvomi rokmi Carlos Sainz ešte v „papájovom“ získal pódium, avšak z pohľadu čistej rýchlosti tam McLaren nežiaril.

„Je jednoducho dôležité vyťažiť z nášho balíku počas každého víkendu maximum. Potrebujeme mať čisté víkendy, čisté preteky a dobrú stratégiu. Verím, že to postačí, aby sme s nimi mohli bojovať do posledného kola v Abú Zabí,“ uzavrel Andreas Seidl.

Súvisiace články

Diskusia