Nevideli ste Valtteriho Bottasa?
Dominátor z Veľkej ceny Turecka v Austine akoby ani nebol. V pretekoch bol do veľkej miery neviditeľný, hoci sa očakávalo, že sa po štarte z deviatej priečky rýchlo dostane cez súperov zo stredu poľa a možno zohrá úlohu aj v boji o pódiá. Bottas bol vraj s nastaveniami auta spokojný, problémy mu robila jazda za zadnými krídlami súperov.
Valtterimu Bottasovi prvé kolo veľmi nevyšlo a zo štartovej deviatej priečky sa vyššie neposunul. V prvej zákrute síce predbehol Pierra Gaslyho, no pred oboch sa dostal Júki Cunoda. Nuž a Bottas musel v treťom kole uvoľniť pozíciu ešte aj Gaslymu, keďže na začiatku si pomohol výjazdom mimo trať.
Fín tak prvých desať kôl strávil za AlphaTauri. Čo čert nechcel, po zastávkach v boxoch sa opäť ocitol za Cunodom, ktorého sa mu, našťastie, podarilo vyškoliť v priebehu troch kôl.
Až v nasledujúcej časti Bottas ukázal svoju skutočnú rýchlosť, keď dosť svižne sťahoval Landa Norrisa, ktorého predbehol cez boxy. Čo nasledovalo potom? Takmer celý zvyšok pretekov bol Bottas za Carlosom Sainzom. Španiela predbehol s pomocou DRS až v samotnom závere, a to po 20 kolách čítania nápisu MISSION WINNOW na zadnom krídle Ferrari.
Nedeľa musela byť ťažká. “Povedal by som, že to bolo viac-menej v súlade s mojimi očakávaniami,” zareagoval Valtteri Bottas. “Vedel som, že v týchto teplotách bude ťažké jazdiť za inými autami. Keď dostanete trest za pohonnú jednotku, ocitnete sa za pomalšími autami, ale nie sú až o toľko pomalšie.”
“V prvom stinte som stratil veľa času za AlphaTauri. Posúval som sa vyššie, ale dosť pomaly. Nie je ľahké ich predbehnúť. Nepomohol nám ani žiaden výjazd bezpečnostného vozidla. Snažil som sa,” povzdychol si Fín.
Ako sa správal jeho monopost? “Ak mám byť úprimný, z auta som mal dobrý pocit. Keď som sa ocitol na čistom vzduchu, cítil som sa dobre. Nemohol som využiť plný potenciál monopostu, keďže väčšinu pretekov som strávil za inými autami. Ale inak som bol celkom spokojný s nastaveniami a tým, ako fungoval náš monopost.”
Ak by Valtteri Bottas štartoval z lepšej ako deviatej priečky, mohli to byť úplne iné preteky. Jediné pozitívum je, že do konca roka by už nemal nasadiť ďalší spaľovací motor. “To naozaj dúfam. V priebehu štyroch pretekov som dostal už tretí trest…”