logo F1online.sk

Leclerc: Škoda straty pódia, no nič neľutujem

Charles Leclerc
© Scuderia Ferrari Press Office
Tomáš Schügerl
Tomáš Schügerl10. 10. 2021

Keď Charles Leclerc v 37. kole prebral vedenie pretekov a uisťoval sa, že podľa pravidiel môže odjazdiť preteky aj bez zastávky v boxoch, vzplanuli možno medzi fanúšikmi Scuderie nádeje na prvé víťazstvo od Singapuru 2019. Ferrari to skúsilo, nevyšlo, no aspoň nestratilo úplne všetko.

Na rozdiel od Soči a McLarenu ako priameho konkurenta totiž s Leclercom prehnane neriskovalo. Tím ho v 47. kole predsa len povolal do boxov po tom, ako prišiel o prvé miesto voči Valtterimu Bottasovi. Leclerca mohlo napokon mrzieť, že neudržal aspoň tretie miesto pred Sergiom Pérezom, a už piatykrát v sezóne skončil tesne mimo pódia. Stále však pre taliansku stajňu doviezol veľmi cenné body v bitke v Pohári konštruktérov.

„Boli to skvelé preteky,“ začal Charles Leclerc svoje hodnotenie. Skvelé boli najmä v dlhom prvom stinte, keď jazdil tretí a bez väčších ťažkostí za sebou držal Sergia Péreza. „V prvom stinte sme boli veľmi, veľmi konkurencieschopní. V druhom až tak nie. Zastavili sme neskôr ako ostatní. Zvažovali sme zastávku, pretože počas prvých piatich-šiestich kôl po ich pitstopoch sme boli na zjazdených intermediálkach rýchlejší než ostatní na čerstvých. Hovorili sme si, že prečo by sme mali vôbec ísť do boxov. Po šiestich kolách sa však zbavili drobenia pneumatík a našli ohromné množstvo výkonu, boli rýchlejší aj o tri sekundy na kolo. Neexistovala teda už iná možnosť než zastaviť.“

Ferrari nás dnes opäť trochu pobavilo komunikáciou vo vysielačke. Leclerc sa v 45. kole pýtal svojho inžiniera, na aké umiestnenie mu postačí aktuálna rýchlosť, pokiaľ nepôjde do boxov. Jeho inžinier odpovedal, že predsa na prvé miesto, pokiaľ za sebou udrží Bottasa.

V skutočnosti to však Ferrari strategicky nezahralo zle. Skúsilo vyťažiť maximum z Leclercovej pozície na trati a keď už bolo jasné, že na víťazstvo to nebude, radšej ho stiahlo do boxov. Na druhej strane, možno práve kvôli neskoršej zastávke prišiel Monačan v závere o tretie miesto voči Pérezovi, ktorého pritom v prvom stinte držal s prehľadom za sebou.

Charles Leclerc tak má v tejto sezóne na konte stále len jedno pódium. „V posledných desiatich kolách som sa snažil rozbehnúť svoje intermediálky, ktoré sa však nie a nie prebrať k životu. Prešiel som si fázou drobenia, počas ktorej sa trápili aj ostatní, no v závere som sa ani raz nedostal cez túto fázu.“

Ľutujú teda vo Ferrari, že nezastavili skôr, vďaka čomu by možno skončil Leclerc tretí? „Samozrejme, ak by som vedel, čo sa stane, zastavil by som skôr. V tej chvíli a v aute som si však bol istý, že robíme správnu vec. Je škoda, že som prišiel o pódium, avšak nič neľutujem. Kým v Rusku nebola naša tímová komunikácia najlepšia, teraz fungovala výborne. Mal som jasný obraz o pretekoch a robili sme veci, o ktorých sme v danej chvíli boli presvedčení, že sú správne.“

Súvisiace články