logo F1online.sk

Podľa Isolu by mali Hamiltonove gumy namále: Tímom sme odporučili, nech to neskúšajú

Mechanik Mercedesu s intermediálnou pneumatikou Pirelli
© Twitter/Mercedes
Milan Kubala
Milan Kubala10. 10. 2021

Lewis Hamilton má pocit, že doplatil na rozhodnutie tímu, ktorý mu niekoľko kôl prikazoval zájsť do boxov. Šéf Pirelli Mario Isola si tým však nie je vôbec taký istý. Hovorí, že ak by sa Hamilton rozhodol neuposlúchnuť príkaz tímu, do cieľa nemusel dôjsť vôbec.

Po zastávke dal Hamilton jasne najavo, že prezuť bola chyba. Spadol kvôli tomu na piatu priečku a prišiel o možných päť bodov. Namiesto toho, aby na Maxa Verstappena strácal jeden, ich teraz stráca šesť.

Zabúda však na jednu dôležitú vec; ak by z pretekov vypadol, jeho manko by bolo možno o ďalších desať bodov väčšie. A podľa Maria Isolu by to bol najpravdepodobnejší scenár. Uviedol to v rozhovore pre Sky Sports, keď dostal otázku, či by to Hamiltonove pneumatiky zvládli až do cieľa.

“Keď som po pretekoch videl tie pneumatiky, povedal by som, že nie. Alebo by to bolo úplne na hrane,” myslí si Mario Isola. “Hlavne na konci pretekov boli tie pneumatiky také opotrebované, že jazdili prakticky na ich konštrukcii. Tlačiť až na hranu bolo trochu nebezpečné, no plne chápem, že v pretekoch musia maximalizovať výsledok.”

Keď sa Hamilton v jednom rozhovore dozvedel, že Ocon v boxoch ani nebol, suverénne vyhlásil, že on by to dokázal tiež. Ani na toto však podľa Isolu neexistuje taká jednoznačná odpoveď. Keďže mal Hamilton viac prítlaku ako Ocon, dokázal síce lepšie zohriať svoje pneumatiky, ale im aj dával viac zabrať.

“Každé auto je iné, takže aj miera opotrebenia sa líši, závisí to tiež od toho, ako tvrdo počas pretekov tlačíte. Ale viac-menej na všetkých pneumatikách sme už videli kord, nie iba na Oconovom aute, na väčšine áut, ktoré zastavili po 47. alebo 48. kole, boli pneumatiky úplne hotové,” reportuje Isola.

https://pbs.twimg.com/media/FBV509qWYAE8LJF?format=jpg&name=large
Stav Hamiltonových pneumatík, Twitter/Albert Fabrega

Prispel k tomu aj upravený povrch, ktorý síce ponúkol viac gripu, ale bol k pneumatikám oveľa agresívnejší. “Vieme, že tento nový asfalt je oveľa abrazívnejší a ponúka viac gripu ako vlani. Trať nebola suchá, ale stále bola abrazívna. Boli sme teda naozaj na limite.”

“Našim inžinierom som navrhol, aby varovali tímy, aby prezuli pneumatiky a nešli na nich až do cieľa, pretože to bol riskantný ťah,” uzavrel tému šéf Pirelli.