logo F1online.sk

Kvjat: Finančný bonus od Red Bullu som minul na Ferrari

Daniil Kvjat
© Red Bull Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík6. 10. 2021

Zmluvy súčasných pilotov Formuly 1 pripomínajú skôr knihy. Majú desiatky a desiatky strán plné pravidiel a povinností, ktoré tvoria väčšinu ich obsahu. Omnoho príjemnejšie sú samozrejme časti týkajúce sa platového ohodnotenia. Okrem „základnej“ zložky mzdy obsahujú aj bonusy za umiestnenie na bodoch, pódiá a víťazstvá. Bývalý pilot Red Bullu Daniil Kvjat sa nedávno pochválil tým, že tieto peniaze utratil na kúpu cestného automobilu Ferrari.

Aj na toto pritom obvykle tímy myslia. Napríklad Ferrari si dáva záležať, aby sa jeho piloti (a nielen oni) neobjavili na cestách v autách konkurenčných automobiliek. Asi ťažko si predstaviť Charlesa Leclerca alebo Carlosa Sainza ako prichádzajú na podujatie v Mercedese či McLarene. Výslovne im to zakazuje aj ich kontrakt so Scuderiou. Naopak, ako bonus k podpisu zmluvy takéto auto častokrát dostanú.

V tíme Red Bull si na to až tak nepotrpia, hoci ich väzby s japonskou Hondou sú v súčasnosti veľmi úzke. Hlavná hviezda stajne Max Verstappen napríklad vlastní nesmierne vzácne Ferrari Monza SP2 za asi 1,6 milióna eur. A Ferrari má v garáži aj expilot tohto tímu Daniil Kvjat. Ten si kúpil model 488 ešte v roku 2016, keď mu na účet „cinkli“ prémie za pódiové umiestnenie na Veľkej cene Číny. Tá bola mimochodom jeho predposlednou vo farbách Red Bullu.

„V roku 2016 som sa na Veľkej cene Číny umiestnil na pódiu, za čo som od Red Bullu dostal finančný bonus. Za ten som si kúpil Ferrari. Peniaze od Red Bullu som teda použil na kúpu Ferrari,“ povedal Kvjat so smiechom v rozhovore pre somanyhorses.ru.

„Dôvod, prečo som si kúpil práve Ferrari, pochádza ešte z môjho detstva v Rusku. O Ferrari vtedy sníval úplne každý, keďže je to legendárna značka. Takisto Lamborghini, ale to je veľmi nízke, náročnejšie na jazdu po meste a Ferrari je omnoho lepšie na dlhé trasy,“ hovorí Kvjat, ktorý so svojim Ferrari samozrejme nejazdí denne.

„Na každodenné jazdenie mám Volkswagen Golf R a Ferrari 488 je auto na víkendy. Najprv som si kúpil Golfa. Je to veľmi pohodlné auto a nevadí mi, keď ho niekde poškriabem. Teda, vadí mi to, ale zas nie natoľko, aby som kvôli tomu nemohol spať. Ten môj už má poškriabané disky, čo je nepríjemné, ale dá sa to prehltnúť. V Monaku sa to stáva často, keďže parkovanie tam je zložité,“ hovorí Kvjat.

A aký je vlastne Daniil ako vodič v civilnej premávke? „Nuž, ak by so mnou do auta sadol niekto, kto ma nepozná, ani by neveril, že som pretekársky jazdec. Šoférujem pokojne, bezpečne a v rámci predpisov. Moja jazda v civilnej premávke je hladká, aby bola cesta pre pasažierov na palube čo najpohodlnejšia,“ povedal Kvjat.

Súvisiace články