logo F1online.sk

Seidl: Na prvom mieste musí byť záujem McLarenu

Andreas Seidl, Lando Norris, Carlos Sainz
© Twitter/McLaren
Tomáš Schügerl
Tomáš Schügerl11. 7. 2020

K vzostupu McLarenu určite pomohla aj výborná chémia medzi súčasnými jazdcami. Tí v minulej sezóne nemali problém prepustiť pred seba tímového kolegu, ak bol očividne rýchlejší či na inej stratégii.

V závere pretekov v Rakúsku však Carlos Sainz a Lando Norris medzi sebou niekoľko kôl tvrdo bojovali a nedali si nič zadarmo. V tíme pritom vedeli o penalizáciách pre Péreza a Hamiltona a potenciálnej šanci na pódium. „Našim jazdcom umožňujeme pretekať slobodne a nezasahujeme do ich súboja, pokiaľ neexistuje jasný dôvod na zmenu pozície z dôvodu rozličnej stratégie či odlišného výkonu monopostu. Zvlášť na začiatku sezóny je to dôležité, pretože tým dosiahneme, že naši piloti zo seba vydajú absolútne maximum,“ povedal šéf tímu Andreas Seidl, jeho slová cituje motorsport.com.

Čo však v prípade, keď budú jazdci v pretekoch blízko pri sebe a budú tvrdo pretekať? Táto otázka je o to dôležitejšia, že Carlos Sainz po sezóne odchádza do Ferrari. Carlos nie je povaha, ktorá by robila v tíme zlú krv, ale určite niekde v hlave bude mať myšlienku, že potrebuje dokázať, že Ferrari urobilo v jeho prípade dobre. Jeho vzťah s McLarenom sa na konci tohto roka skončí, preto si už môže dovoliť myslieť viac na seba.

„Viem, že ak im umožníme slobodne pretekať, nemal by nastať kontakt či kolízia. V týchto dvoch jazdcov mám veľkú dôveru. Na druhej strane, nie som naivný. Môže sa to stať. Ak sa pozriete na históriu z posledných tridsiatich rokov, tak nech ste v akomkoľvek tíme umožnili voľné pretekanie, vždy to na konci skončilo kolíziou. Verím, že sa tomu vyhneme,“ pokračoval Andreas Seidl.

Najjasnejším príkladom ako môžu kolízie medzi jazdcami poškodiť tím, bol vzťah Pérez – Ocon, ešte vo vtedajšom tíme Force India. Najmä v roku 2017 takto prišli možno aj o šance na pódiá.

McLaren je od tohto scenára zatiaľ veľmi ďaleko, avšak šéf tímu vopred upozorňuje, že kolízie nebude tolerovať. „Je jasné, že ak sa dostaneme do tohto bodu, stane sa tak len raz. Bral by som to veľmi osobne. Jazdci sú veľmi súťaživí. Musia takí byť, a je jasné, že majú veľké sebavedomie. To je dôvod, prečo sa vo svojich kariérach dostali tak ďaleko. Nemali by sme zabúdať ani na to, že kedykoľvek jazdci vyjdú na trať, nasadzujú svoje životy. Musíte pochopiť, že aj oni môžu spraviť chyby, v opačnom prípade by totiž nemohli podávať výkony na hranici limitu.“

Vo Wokingu dobre vedia, že po prekvapujúcom pódiu Landa Norrisa nemajú vyhrané. Racing Point sa zdá veľmi silný a uvidíme, či mu McLaren najmä v pretekovom tempe bude dlhodobo stačiť. Aj pri náročnej finančnej situácii tradičného britského tímu bude každý bod nesmierne dôležitý.

„Musíme si uvedomiť, že všetci sme tu pre McLaren a tím. Najvyššiu prioritu musí mať tím. Akonáhle by ego jedného z jazdcov prerástlo záujmy tímu, zobral by som to osobne. Bral by som to aj ako osobný útok voči mne,“ uzavrel Andreas Seidl.