logo F1online.skF1online.sk

Seidl: Chceli sme vyhrať, preto Lando zostal vonku

Lando Norris na intermediálkach
© McLaren Media Centre
Tomáš Schügerl
Tomáš Schügerl26. 9. 2021

V McLarene zavládlo obrovské sklamanie. Lando Norris doslova siahal na víťazstvo, napokon z toho nie je ani pódium. Ku katastrofe v závere pretekov viedlo viacero príčin.

Keď začalo v Soči pršať, tím Landovi Norrisovi oznámil, že intenzita dažďa sa už do konca pretekov nezmení. Táto predpoveď sa však ukázala ako nesprávna. V 49. kole, keď už bol najmä stredný sektor skutočne mokrý, tím navrhol Landovi Norrisovi prezutie na intermediálne pneumatiky.

Lando však zastávku odmietol, a tým sa komunikácia s inžinierom skončila. Pritom ešte zostával čas, aby predsa len zašiel do boxov, a prezul na prechodné pneumatiky, ktoré sa už v tom čase javili ako lepšia voľba.

„Chceli sme vyhrať, preto sme sa spoločne rozhodli zostať na trati,“ skonštatoval Andreas Seidl, ktorý pripustil, že tím mohol byť asertívnejší pri povolaní Landa do boxov. Inžinieri majú z boxového múrika viac informácií o počasí, a predpokladajme, že vedeli, že intenzita dažďa sa zvyšuje. „Vždy existuje šanca zvrátiť rozhodnutie jazdca z boxového múrika vďaka informáciám, ktoré tam dostávame. Na konci dňa to však bolo naše spoločné rozhodnutie. Preto sa nielen Lando, ale aj my máme z dneška čo naučiť.“

Ako však povedal aj Josef Král v prenose – jazdec na čele to má v takýchto podmienkach najťažšie. McLaren hral vabank o víťazstvo, a napokon prehral všetko. „Na strane Lewisa sa odohrávali prakticky rovnaké diskusie ako u nás. Lewis však mal šancu počkať na nás, a urobiť presný opak. My sme takúto príležitosť nemali,“ pokračoval šéf McLarenu.

Možno aj dnešok naznačil to, o čom Andreas Seidl hovoril v Monze. Zdôrazňoval, že pred McLarenom je ešte veľa práce. V Mercedese či Red Bulle by možno aj napriek odporu jazdca prišiel direktívny rozkaz zastaviť v boxoch. McLaren to napokon nechal na Landov inštinkt zostať na suchých pneumatikách.

„Skončili sme siedmi, takže ľutujeme naše rozhodnutie! Prijali sme ho však spoločne s tímom, jazdcom a boxovým múrikom. Výsledkom je, že nám to oproti iným tímom nevyšlo. Budeme to analyzovať a verím, že sa z dneška do budúcna poučíme,“ vyhlásil Seidl.

Bez ohľadu na akékoľvek slová je sklamanie v tíme i u fanúšikov obrovské. Museli by sme začrieť hlboko do histórie, kedy McLaren takto trpko prišiel o víťazstvo. Naposledy zrejme v roku 2005 na Nürburgringu, kde Kimimu Räikkönenovi, ktorý dlho viedol, zlyhala v nájazde do posledného kola pneumatika, a skončil v bariére.

„Je úžasné, čo Lando ukazuje vo svojej tretej sezóne v F1. Či už včerajšia pole position, alebo aj dnešné preteky. Až na posledné dve-tri kolá to v jeho podaní i v podaní tímu bolo výborné. Bez ohľadu na to, ako víkend dopadne, vždy sa snažíme vziať si poučenie a zlepšovať sa. Nesmieme zabúdať ani na pozitíva a verím, že v Turecku sa vrátime silnejší,“ uzavrel Andreas Seidl.

Súvisiace články

Diskusia