Kubica: V Monze som videl viac poľských než talianskych vlajok
Robert Kubica naskočil na Veľkej cene Holandska do kokpitu Alfy Romeo miesto Kimiho Räikkönena, ktorý mal pozitívny test na COVID-19. A keďže Iceman do Monzy nevyzdravel, zastúpil ho poľský pretekár aj v legendárnom „chráme rýchlosti“. Tam ho prišlo podporiť množstvo poľských fanúšikov.
Tento okruh zakaždým vyžaruje zvláštnu energiu. Tento rok však bolo v Monze trochu pusto. Tribúny neboli ani zďaleka zaplnené a aj keď to znie trochu zvláštne, domáci Tifosi tu boli trochu v oslabení. Naopak, na okruh si našlo cestu dosť fanúšikov z Holandska či Poľska.
„V Monze vládnu vždy zvláštne emócie. Keď vstúpim do padoku na tomto okruhu, a je jedno pri akej príležitosti, zakaždým mám taký zvláštny pocit,“ povedal Kubica.
„Pred desiatimi rokmi som bol veľmi blízko k tomu, aby som pretekal za taliansky tím, čo bol jeden z mojich snov. Teraz som tu jazdil za taliansku značku, síce inú, ale aj tak to bolo pre mňa privilégium.“
„Nedosiahli sme síce taký výsledok, v aký sme dúfali, ale dali sme do toho všetko a dúfam, že si to užili aj fanúšikovia. Chcel by som tiež poďakovať všetkým poľským fanúšikom. Videl som tu množstvo poľských vlajok, je trochu prekvapujúce, že som tu videl viac poľských než talianskych vlajok,“ dodal Kubica.
A vskutku, návštevnosť na Veľkej cene Talianska bola trochu sklamaním. Zmätok pri predaji lístkov a zmätočné opatrenia znamenali, že v Monze ani druhý rok nepanovala taká atmosféra, akú si všetci priali. Na trati to nevyšlo ani Alfe Romeo.
„Boli to zložité preteky a auto mi veľmi kĺzalo, najmä na tvrdých pneumatikách,“ hovorí Kubica. „Monopost bol nastavený na veľmi nízky prítlak, myslím, že ešte oveľa nižší než mali ostatní. Vďaka tomu sme boli silní na rovinkách a aj pri práci s pneumatikami, ale nasledovať autá pred nami bolo náročné, minimálne ja som s tým mal problém.“