Pérez nasadí novú pohonnú jednotku, odštartuje z boxov spolu s Latifim
Všetko zlé je na niečo dobré. Pérezovo vypadnutie v prvej časti kvalifikácie je pre Red Bull “obrovskou ranou”, ako povedal sám Mexičan, no na druhej strane si aspoň môže odpykať trest za štvrtú pohonnú jednotku, ktorú v ostatnej časti sezóny bude potrebovať.
Sergio Pérez mal do pretekov odštartovať zo šestnástej priečky, keď v závere Q1 nestihol vstúpiť do svojho posledného kola. Z postupového pätnásteho miesta ho napokon odsunul Lando Norris a Red Bullu zostala v ústach len trpká pachuť.
Helmut Marko preto už v sobotu po kvalifikácii avizoval, že príde výmena motorových komponentov. Po takej kvalifikácii nič nečakané. “Využijeme túto príležitosť na to, aby sme vymenili toľko motorových komponentov, koľko sa len bude dať. Môžeme tak minimalizovať škody a vyhnúť sa trestom vo zvyšnej časti sezóny,” uviedol Marko.
Sergio Pérez totižto prišiel o svoju pohonnú jednotku v Maďarsku, kde sa Valtterimu Bottasovi nepodarilo dobrzdiť do prvej zákruty. Nabral Landa Norrisa, ktorému stanovil kurz Max Verstappen. S Pérezom si Fín poradil osobne.
Pérez tým pádom vymenil všetko, čo sa dalo: spaľovací motor, turbo, jednotky MGU-H a MGU-K, kontrolnú jednotku elektroniky i batériu, pričom špecifikácia tejto batérie sa líši od kusu, ktorý nasadil v kvalifikácii. Preto neodštartuje z poslednej priečky na štarte, ale z boxov.
Pred pretekmi na talianskej Monze bude takáto výmena o to výhodnejšia, keďže na vysokorýchlostnej trati bude rozhodovať najmä výkon pohonnej jednotky. Tú bude môcť Pérez využívať o čosi agresívnejšie.
Nicholas Latifi po nehode v kvalifikácii takisto odštartuje z boxovej uličky. Náraz totižto neprežila prevodovka, nuž a ani predné krídlo. Keďže Williams už nemal na sklade kus rovnakej špecifikácie, rozhodol sa nasadiť inú. Za to i za prevodovku sa presunie do pitlane.
Vďaka týmto zmenám si o jednu pozíciu polepší Júki Cunoda, dve priečky získajú Sebastian Vettel, Robert Kubica, Mick Schumacher a Nikita Mazepin.