logo F1online.sk

Wolff: Aerodynamický vývoj monopostu W12 skončil už veľmi dávno

Valtteri Bottas, Mercedes zozadu
© Twitter/Mercedes
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík16. 8. 2021

Vyvíjať, či nevyvíjať – kto nám odpovie? Rok 2021 je po mnohých stránkach jedinečný a najmä tímy bojujúce o titul si musia dobre rozmyslieť, ako vynaložia zdroje určené na vývoj. Zanedbať prípravu na rok 2022 sa môže vypomstiť. Vedia to aj v Mercedese.

Tí však zo svojich vývojových plánov robia veľké tajomstvo, čo hlavne v období medzi podujatiami v Rakúsku a Británii spôsobilo značnú diskrepanciu vo vyjadreniach jednotlivých zástupcov Mercedesu.

„Vždy musíte vyvážiť vaše športové záujmy a dlhodobé ambície,“ povedal šéf tímu Toto Wolff. „Nové pravidlá, ktoré vstúpia do platnosti v budúcom roku, s nami nejaký čas zostanú.“

„Niečo také určite nesmiete ignorovať, pretože ak budúcu sezónu začnete so stratou na najlepších, môže vám trvať dlho dotiahnuť sa. My sa vždy držíme našej stratégie. Svojim spôsobom sme nijakým spôsobom nezmenili kurz, ale držali sa našej predom vytýčenej cesty,“ dodal Wolff.

Jeho tím je dosť tajnostkársky pokiaľ ide o vylepšenia monopostu W12, čo viedlo k niekoľkým nedorozumeniam. Najprv sme počuli, že obhajca titulu žiadne upgrady na tento monopost neprinesie, čo okamžite zmietol zo stola technický riaditeľ James Allison. Wolff potom prehlásil, že vylepšenia predsa len prinesú, ale nebudú príliš významné. To opäť nekorešpondovalo s tým, ako sa o nich neskôr vyjadril Allison.

S istotou vieme, že Mercedes priviezol vylepšený balík do Silverstone. Nemali sme však možnosť ho poriadne porovnať s Red Bullom, keďže výsledky britskej a maďarskej GP nie sú príliš reprezentatívne.

„Pokiaľ ide o aerodynamický vývoj nášho monopostu, tak ten sme zastavili už veľmi dávno,“ prehlásil Wolff. „Skončil sa prakticky ešte na jar a posledný upgrade, ktorý sme odvtedy vyprodukovali, bol nasadený v Silverstone. Tieto vylepšenia naozaj fungovali a urobili sme vďaka nim krok vpred.“

Súvisiace články