Mercedes nepochopil výber zadného krídla Red Bullu
Red Bull cez víkend vyvolal mierny rozruch medzi inžiniermi Mercedesu. V sobotu totižto vytiahol zadné krídlo, ktoré by na Hungaroringu nik nečakal. V Mercedese vraj celkom nepochopili, čo sa týmto krokom snažili súperi dosiahnuť.
Hungaroring mal Red Bullu vyhovovať, no nevyhovoval. V piatok sa inžinieri len márne snažili nájsť lepší balans. Najmä popoludní s tým mali v prípade Maxa Verstappena veľký problém. Holanďan sa nevedel vymaniť z pazúrov nedotáčavosti a ako sme spomenuli v Kvalifikačnom ťaháku Niké, Helmut Marko vtedy konštatoval: “Štandardné zmeny, ktorými sa zbavíte nedotáčavosti, nespravili nič. To je alarmujúce.”
V sobotu vyrukoval s nečakaným riešením, a síce nasadil menšie zadné krídlo. Mercedes tomu spočiatku nerozumel, obával sa totiž, že ak by Red Bull nasadil verziu, ktorá generuje maximum prítlaku, tak by mohol byť v Maďarsku neporaziteľný. Mercedes totižto na väčšine tratí beztak nasadzuje svoje najagresívnejšie krídlo, a keď potrebuje viac prítlaku, zrazu ho nevie získať.
“Mysleli sme si, že tento okruh im bude vyhovovať,” hovorí šéf traťových inžinierov Mercedesu Andrew Shovlin. “A ďalšia vec nám robila starosti. My obyčajne jazdíme s naším krídlom nastaveným na maximum prítlaku. Keď prídeme na okruh, ktorý ho potrebuje najviac, tak oni dokážu vytiahnuť tú verziu, ktorá je určená pre Monako a sem.”
Tentoraz s ním jazdili len v piatok. “A možno to s ním nevedeli vyvážiť. V sobotu od neho upustili a nám prišlo zvláštne, prečo by ste chceli nasadiť niečo iné ako najväčšie zadné krídlo, aké máte.”
Vysvetlením by mohli byť samotné piatkové problémy Red Bullu. Max Verstappen sa trápil s nedotáčavosťou, ktorá sa dá odstrániť napríklad nastavením predného krídla. Stačí, aby generovalo viac prítlaku. V piatok ho však Red Bull pridával a pridával, a aj tak sa nikam nedostal. Menej výhodnou alternatívou je napríklad ubrať prítlak na zadnom krídle a tým vyvážiť monopost. Zrejme o toto sa pokúsil Red Bull.
“My netvrdíme, že vieme, prečo prijali takéto rozhodnutie, ale mohlo by to byť spôsobené tým, že mali skrátka problém nájsť vpredu dosť prítlaku, keď mali to veľké krídlo. A tak sa presunuli k menšiemu,” komentuje Shovlin.
Mercedes sa chce počas tohto týždňa pustiť do hlbších analýz, ktoré by mali dať odpoveď na otázku, prečo bol Mercedes v Maďarsku o toľko lepší ako Red Bull, a tiež prečo získaval na rovinkách a v zákrutách zároveň.
“Toto je niečo, na čo sa v najbližších dňoch musíme pozrieť. Ak mám byť úprimný, tak teraz nám už zostávajú len drobné vylepšenia,” pokračuje skúsený inžinier strieborných šípov. “V Silverstone sme priviezli vylepšený balík, ale nevyzerá to tak, že by nám dal nejaký užitočný výkon.”
“Auto fungovalo dobre po stránke manažmentu teplôt pneumatík a mali sme aj dobrý balans. Ale úprimne, aj my sami sme z toho prekvapení. Je to však príjemné prekvapenie, že sme mali na pole position taký náskok,” doplnil.