logo F1online.skF1online.sk

Häkkinen: Mercedes je zrazu na koni a Red Bull pod tlakom

Lewis Hamilton a Valtteri Bottas
© Mercedes
Milan Kubala
Milan Kubala4. 8. 2021

Stačili dve veľké ceny na to, aby sa šampionátové poradie otriaslo v základoch. Mercedes odrazu vedie oba poháre a zdá sa, že má i rýchlejší monopost. Podľa Miku Häkkinena je teraz na ťahu Red Bull, ktorý musí promptne odpovedať, no je otázne, či to dokáže. Rozbehnutý Mercedes sa totižto o pár týždňov vyrúti na okruhy, ktoré by mu mali vyhovovať.

Po Veľkej cene Španielska a jasnom víťazstve Lewisa Hamiltona mnohí nadobudli pocit, že boj o titul sa končí. Red Bull bol v Barcelone bezmocný a hoci Max Verstappen bojoval zo všetkých síl, strieborné šípy mali takú rýchlostnú výhodu, s ktorou sa nemohol porovnávať.

Vtom sa však pomer síl zmenil a pred Veľkou cenou Veľkej Británie v padoku zavládli presne opačné pocity. Verstappen mal zrazu na čele 32-bodový náskok, pokojne si teda mohol dovoliť na niektorej veľkej cene vypadnúť. Čo však čert nechcel, Holanďan takmer vypadol hneď dvakrát a dnes sa opäť zdá, že Mercedes má rýchlejší balík a ešte je aj na čele.

Mika Häkkinen má pocit, že VC Maďarska sa stane jedným zo zlomových momentov tohto roka. “Zo skúsenosti viem, že šampionát sa môže zvrtnúť v priebehu jedného víkendu, takže aj keď je koniec tohto ročníka ešte ďaleko, mám pocit, akoby Maďarsko zmenilo celú sezónu 2021,” píše vo svojom stĺpčeku pre Unibet. “Teraz je pod tlakom Red Bull, ktorý musí odpovedať. To nebude jednoduché; dve z nasledujúcich troch veľkých cien sa odohrajú na okruhoch, na ktorých by mal byť Mercedes silný. V Spa a Monze.”

Papierové predpoklady pritom pred Maďarskom tvrdili, že Red Bull sa po katastrofálnom víkende v Silverstone otrasie. “Naozaj som čakal, že Red Bull tento víkend ovládne, keď vezmeme do úvahy silné stránky ich monopostu a to, ako mu sedia kľukaté okruhy. Mercedes však v uplynulých týždňoch zareagoval brilantne, predstavil vylepšenia a naozaj vracia úder.”

“Keď Lewis a Valtteri Bottas obsadili v kvalifikácii prvý rad, bol to jasný náznak toho, že Mercedes spravil krok vpred. Rozdiely sú malé, ale v takom tesnom súboji sa ráta každé zlepšenie,” uvedomuje si majster sveta z rokov 1998 a 1999.

Netreba však zabúdať na to, že nebyť dvoch nevyberaných zásahov Mercedesu do šampionátu a stále mohol byť Red Bull v popredí. “Nehoda v prvej zákrute mala veľký dopad na preteky aj na šampionát,” prikyvuje Häkkinen. “Valtteri priznal svoju chybu, ktorú je na vode ľahké spraviť.”

“Bolo to to poškodenie monopostov Red Bullu, čo naozaj zmenilo tieto preteky a šampionát. Sergio Pérez vypadol z veľkej ceny a Max utrpel značné poškodenie,” pokračuje. “V skutočnosti je zázrak, že tie preteky dokončil a bodoval. Pre jeho tím to bol veľmi ťažký deň.”

“Pretekové víťazstvo v Silverstone a pódiový finiš Lewisa Hamiltona v Maďarsku ho posadili späť do čela šampionátu, zatiaľ čo po nehode Maxa Verstappena na Veľkej cene Veľkej Británie nasledovali veľmi ťažké preteky a len jeden majstrovský bod,” poznamenal Häkkinen píšuc svoje slová ešte v čase, keď komisári zmätkovali s výsledkovou listinou.

Verstappen si po Vettelovej diskvalifikácii pripisuje dva body, Hamilton však rovných osemnásť. Dokáže sa ešte Red Bull odraziť a túto stratu zmazať? “Je ťažké predpovedať, ktorý tím a ktorá jazdecká kombinácia vyhrá tento šampionát. V priebehu dvoch týždňov sa pomer síl zmenil a myslím si, že v druhej polovici sezóny uvidíme ešte veľa zvratov.”

Súvisiace články

Diskusia