Ricciardo mimo bodov s poškodeným monopostom a otáznou stratégiou
Deň na zabudnutie pre McLaren. Prvýkrát od Ruska 2020 odchádza britský tím s nulou na bodovom konte. Obaja jazdci doplatili na incidenty z prvej zákruty.
Kým poškodenie na monoposte Landa Norrisa bolo natoľko závažné, že tím pristúpil k odstúpeniu, Daniel Ricciardo mohol pokračovať. Aj na jeho aute však mechanici počas červenej vlajky horúčkovito pracovali.
Austrálčan inkasoval v prvej zákrute pomerne veľkú ranu od Charlesa Leclerca, ktorého neskorými brzdami „nabral“ Lance Stroll. Ricciardo sa dostal do hodín a prepadol sa až na koniec štartového poľa. Väčším problémom však bolo značné poškodenie jeho MCL35M. Inžinieri na boxovom múriku i v centrále tímu úzkostlivo kontrolovali, v akom stave je jeho auto.
„Daniel utrpel vážne poškodenie karosérie. Spolu s tímom sme sa ho snažili dostať na body, čo však nebolo možné so stratou aerodynamického prítlaku, ktorú sme utrpeli,“ povedal šéf tímu Andreas Seidl.
Svoj pohľad na incident poskytol aj Daniel Ricciardo. „Bol som v polovici prvej zákruty, keď som si pomyslel, že som unikol chaosu. Pred sebou som videl jedno auto a v hlave mi blyslo, že som druhý! Na výjazde som len videl Charlesa, ako sa na mňa rúti, no aj jeho tuším niekto trafil,“ vyhlásil Daniel Ricciardo. Vinníkom bol Lance Stroll, ktorého neskoré brzdy po vnútri prvej zákruty boli snáď ešte nepochopiteľnejšie než konanie Valtteriho Bottasa.
„Viacero pilotov urobilo v prvej zákrute chyby, a veľa z nás to stálo celé preteky. Valtteri zničil Landove, Lance zase moje. Následne sme sa už mohli len snažiť, inak som nemohol veľa robiť. V určitých fázach som stíhal tempu áut predo mnou, no s poškodením monopostu a obmedzenými možnosťami na predbiehanie boli moje šance na úspech limitované,“ pokračoval 32-ročný Austrálčan.
Pochybnosti vzbudzuje stratégia McLarenu. Ricciarda povolali do boxov pomerne skoro s ambíciou o „undercut“ na Russella, tento zámer však nevyšiel. Daniel sa potom dlho vozil približne sekundu za Williamsom, ktorý nevedel predbehnúť. Približne 20 kôl pred koncom uvažovali o ďalšej zastávke po vzore Maxa Verstappena či Lewisa Hamiltona, vďaka čomu by mal Ricciardo v závere čerstvejšie gumy a mohol by ešte skúsiť zaútočiť. Namiesto toho ho nechali na trati a na poriadne zjazdených tvrdých pneumatikách (dokopy na nich absolvoval 49 kôl) bol bezbranný voči Verstappenovi i Räikkönenovi. Aj vzhľadom na penalizáciu pre Vettela sa McLaren touto stratégiou vyšachoval mimo body.
„Pneumatiky boli na konci úplne hotové. Snažil som sa aspoň udržať na trati. Ešte predtým som sa bránil voči Maxovi, čo sa mi podľa mňa darilo celkom dobre. Ani neviem koľko kôl som ho držal, no akonáhle ma predbehol, mal som po pretekoch, čo je škoda. Keď sa pozriem na výsledky, uvažujem, kde sme mohli byť, no nanešťastie, boli sme v tej skupine mnohých, ktorí boli dnes tí nešťastní, a nie vlastnou vinou,“ uzavrel Daniel Ricciardo.
Najhoršie preteky McLarenu od Ruska 2020 prišli v pomerne nevhodnom čase pred letnou prestávkou. Britský tím navyše stratil tretiu priečku v Pohári konštruktérov. S Ferrari má na konte zhodný počet bodov, pre taliansku stajňu hovorí najvyššie umiestnenie v cieli (druhá priečka Sainza z Monaka).
„Deň na zabudnutie. Obaja jazdci mali dobrý štart, no obaja boli obeťami prvej zákruty, kde sa prakticky skončil náš deň. Lando musel odstúpiť, keďže jeho monopost utrpel natoľko významné poškodenie. V každom prípade, ďakujeme obom pilotom, tímu a kolegom z Mercedesu za tvrdú prácu, ktorú vložili do tohto víkendu. Máme dobrú východiskovú pozíciu do druhej polovice sezóny,“ vyhlásil Andreas Seidl.