Binotto priznáva, že problémom je pohonná jednotka. Skoré zlepšenie nečaká


Charles Leclerc sa v nedeľu v Rakúsku dostal na druhú priečku, no tento výsledok určite neodráža reálny potenciál monopostu SF1000. Mattia Binotto to nijako nepopiera, konštatuje, že po sobote na pódium ani len nepomýšľal. To všetko i kvôli vážnym problémom s pohonnou jednotkou, ktoré budú podľa šéfa tímu sprevádzať Ferrari ešte dlho.
Binotto až doteraz hovoril o aerodynamike ako o hlavybôle inžinierov v Maranelle. Dnes však už konštatuje, že motor má oveľa väčší podiel viny na slabých výkonoch ako bol doteraz ochotný priznať.
“Keď si porovnáme naše auto s autom, ktoré sa kvalifikovalo na pole position, tak vidíme, že sedem až osem desatiniek strácame na rovinkách,” uviedol v Spielbergu Mattia Binotto s odkazom na sekundové kvalifikačné manko. “To znamená, že máme problémy aj s gripom, kvôli nemu strácame nejaké dve desatinky. Myslím si, že prácou na aute vieme zosilnieť po stránke gripu, naším jediným problémom budú rovinky a obmedzený výkon. Budeme to analyzovať. Som dosť sklamaný a zároveň prekvapený z tohto rozdielu. Musíme to pochopiť. Zatiaľ nemáme odpoveď.”
Ferrari by si malo držať palce, aby plánovaný balík noviniek, ktoré chce Scuderia priniesť do Maďarska, priniesol želané zlepšenie. V tomto smere je Binotto opatrnejší. Problémov bude mať Ferrari aj po Maďarsku viac ako dosť.
“Novinky pre Maďarsko nám na rovinkách veľmi nepomôžu. V tomto smere tak skoro nečakáme nič. V porovnaní s minulým rokom určite nie je výkon nášho motora taký dobrý. Nemyslím si však, že všetku tú stratu, ktorú vidíme, môžeme pripísať len motoru,” konštatoval rodák zo švajčiarskeho Lausanne, ktorý sa chce najskôr koncentrovať na nasledujúci víkend. S pohonnou jednotkou toho aj tak veľa nezmôže, tento rok je povolená len jedna aktualizácia MGU-K, elektroniky a batérie.
Nejaké zlepšenie by predsa len mohlo prísť už o týždeň, avizuje Binotto: “Ďalšie preteky sú o týždeň, budeme analyzovať údaje. Dúfame, že prinesieme nejaké novinky. V Maranelle na tom veľmi tvrdo pracujeme. Uvidíme, či budeme mať aspoň o niečo viac výkonu.”
“Som veľmi spokojný s tým, ako náš tím cez víkend zapracoval. V takejto ťažkej situácii je to náročné aj pre tím. Bol však zjednotený nielen tu, ale aj doma v Maranelle. To je naša sila, na ktorú sme hrdí. Verím, že ak budeme jednotní, tak sa raz vrátime späť. Je to pre nás dôležité.”
Mattiu Binotta príjemne prekvapil výsledok budúcej hviezdy Formuly 1 Charlesa Leclerca. Aj keď počas pretekov vyzeral skôr ako komparzista zo stredu poľa, nakoniec sa z neho stala jedna za hlavných postáv so šampanským v rukách.
“To som vôbec nečakal,” priznal Binotto. “Určite môžeme byť radi, že sme získali pódium, ale stále sme veľmi sklamaní z našich výkonov. Včera sme veľmi jasne videli, že nie sme na tom tak, ako by sme chceli. Vedeli sme, že to bude ťažké a že nie sme takí konkurencieschopní. Včerajšia kvalifikácia bola skutočne zlá. Po takej kvalifikácii nečakáte zrovna pódium.”
Na druhej strane štvornásobný majster sveta nepodal zrovna oslnivý výkon. Z jedenástich monopostov, ktoré dorazili až do cieľa, skončil Vettel predposledný. Binotto s Vettelovou jazdou nebol veľmi spokojný.
“Neboli to jeho najlepšie preteky. Myslím si, že sa v aute necítil dobre. Kvôli balansu auta a jeho nastaveniu nebolo tak dobre ovládateľné ako v piatok. Keď jazdí v takýchto podmienkach, tak nepodáva svoje najlepšie výkony,” vyčítavo skonštatoval nástupca Maurizia Arrivabeneho.
“To roztočenie sa a kontakt určite z jeho strany neboli zrovna najlepšie manévre. Myslím si, že si to uvedomuje. Je to škoda, pretože dnes bolo dôležité pozbierať body — hlavne preto, že naši priami súperi ich toľko nezískali. Je to veľká škoda, no teraz musíme pochopiť, prečo sa naše auto chovalo takto,” dodal.
- Značky
- Mattia Binotto