Neuveriteľnú VC Rakúska vyhral Bottas, na pódiu aj Leclerc s Norrisom! | Magazín F1 - F1online.sk

Neuveriteľnú VC Rakúska vyhral Bottas, na pódiu aj Leclerc s Norrisom!

Valtteri Bottas
zdroj: Twitter/Mercedes

Ak niekto po sobote čakal nudné preteky s dvoma Mercedesmi na čele, tak si musel v nedeľu neveriacky pretierať oči. Prvá veľká cena sezóny 2020 priniesla neuveriteľné divadlo a plno akcie. Víťazne z nej vyšiel Valtteri Bottas, do prvej trojky sa dostali dokonca aj Charles Leclerc s Landom Norrisom.

Štart do Veľkej ceny Rakúska prebehol až prekvapivo pokojne, pár jazdcov síce muselo po prvej zákrute opustiť trať, ale všetci mohli pokračovať. Prvých pár kôl bolo pomerne bezproblémových. Na čele sa usadil Valtteri Bottas, ktorý si začal budovať náskok pred Hamiltonom s Verstappenom.

Keď mal Verstappen začať postupne sťahovať stratu na Mercedesy na menej trvácnych pneumatikách, objavil sa problém s pohonom Red Bullu. Jeho monopost spadol do anti-stall systému a Verstappenovi sa nedarilo z neho dostať. Potom, čo sa dovliekol do boxov, mu mechanici vymenili volant, ale nepomohlo to. Navyše už strácal celé jedno kolo. Zdalo sa, že sme prišli o jedinú nádej, že niekto potrápi dva Mercedesy na čele.

Ešte len vtedy sa však začalo ródeo. Veľká cena nabrala rýchly spád. Nasledovali celkovo tri výjazdy bezpečnostného vozidla, množstvo technických problémov, kolízií a trestov.

Prvú fázu bezpečnostného vozidla spôsobil Kevin Magnussen. V tretej zákrute jeho auto absolútne odmietlo brzdiť a pilot Haasu vyletel mimo trať. Roztočil sa a vrazil do bariéry. Jeho auto už bolo nepojazdné a Dán musel odstúpiť.

Oba Mercedesy stihli prezuť a aj po reštarte si udržali prvé dve priečky. Hamilton začal tlačiť na svojho kolegu. Bottasa sa pokúšal predstihnúť vo viacerých prípadoch, a to aj napriek upozorneniam inžinierov, že musí auto šetriť kvôli problémom so senzorom. Rovnaké starosti mali inžinieri aj v prípade auta Valtteriho Bottasa. Zasiahnuť musel neskôr aj James Vowles, ktorý obom jazdcom pripomenul, že stav ich áut je kritický.

Po čase Hamilton trochu zvoľnil. Nasledovala však ďalšia fáza SC. George Russell odparkoval svoj Williams z trinásteho miesta po problémoch s tlakom paliva. Po tomto reštarte sa pretekalo len pár sekúnd. Kimimu Räikkönenovi totižto odletela pravá predná pneumatika a s autom zostal stáť na cieľovej rovinke.

Po poslednej fáze SC sa Bottas opäť vzdialil, ale na Lewisa Hamiltona sa začal doťahovať Alex Albon. Na výjazde zo štvrtej zákruty sa dokonca dostal pred Mercedes. Hamilton však svojmu súperovi nenechal dostatok miesta a po vzore Veľkej ceny Brazílie 2019 ťukol do Albona, ktorý sa roztočil. Komisári rozhodli expresne a britskému jazdcovi udelili trest v podobe piatich sekúnd.

Hamilton začal pridávať najrýchlejšie kolá, no za ním sa tvrdo pretekalo o pozície. Leclerc, ktorý bol až dovtedy prakticky neviditeľný, predstihol Sergia Péreza a dostal sa na tretie miesto. Zaňho sa napokon vyšvihol Norris. Brit ustál súboj s Carlosom Sainzom a aj s Pérezom, s ktorým došlo ku kontaktu. Tretie miesto získal doslova na poslednú chvíľu, keď tesne podliezol päťsekundovú hranicu.

Sainz s Pérezom skončili na piatej a šiestej priečke za penalizovaným Hamiltonom. Pérez si napokon odpykal aj päťsekundový trest sa nedodržanie maximálnej rýchlosti v boxoch. Siedme miesto patrí Pierrovi Gaslymu.

Na ôsmom a deviatom mieste registrujeme Estebana Ocona s Antoniom Giovinazzim. Druhé Ferrari v rukách Sebastiana Vettela uzavrelo prvú desiatku. Pre Nemca je to vôbec prvýkrát, čo nejaké preteky ukončil desiaty.

Do cieľa dorazil už len Nicholas Latifi na jedenástej priečke. Ostatní pretekári šachovnicovú vlajku nevideli.

LIVE

Live sa skončil

Možno vás zaujme

Komentáre