logo F1online.sk

Verstappen si nemyslí, že by oslavou niekoho ohrozil. Podľa Alonsa FIA zabúda na dôležitejšie veci

Max Verstappen v cieli VC Štajerska 2021
© Red Bull Content Pool
Milan Kubala
Milan Kubala1. 7. 2021

Po nedeľných pretekoch v Štajersku, ktoré ovládol Max Verstappen a po ktorých na cieľovej rovinke zabrzdil, aby trochu rozpálil gumu na svojich zadných pneumatikách, riaditeľ pretekov Michael Masi dvihol varovný prst. Podľa neho bola Holanďanova oslava potenciálne nebezpečná a v budúcnosti ju nebude tolerovať. Verstappen sa vo štvrtok nad Masiho reakciou pozastavil, keďže nemá pocit, že by niekoho ohrozil.

Verstappen na cieľovej rovinke spomalil priamo pred svojimi mechanikmi a na trať nakreslil dlhú čiernu čiaru od pneumatík. Keď sa mal na tlačovej konferencii vyjadriť k tomu, či to bolo nebezpečné, najskôr zavtipkoval: “Nabudúce skúsim spraviť hodiny!”

Pokračoval však serióznejšie. Hoci sa mu nezdalo, že by niekoho ohrozil, Masiho varovania vezme vážne. “Samozrejme, rozumiem tomu o tej bezpečnosti, no pozrel som sa do zrkadiel, šiel čo najviac doprava a šiel som pokojne. Všetci boli na ľavej strane.”

“Ja som len trochu pretočil kolesá. Ak to nie je dovolené, tak to už nespravím. Vtedy mi to ale prišlo zábavné a aj bezpečné. Rozumiem, že to už nechcú vidieť, čo je v poriadku,” zhodnotil víkendový víťaz.

Prvým pilotom, ktorý prechádzal popri Maxovi Verstappenovi, bol Nicholas Latifi. Tomu sa zrejme vybavili spomienky na preteky Formuly Renault 3.5 z Red Bull Ringu 2015. Vtedy pri podobnej situácii napálil do Roberta Merhiho, ktorý na cieľovej rovinke takmer zastavil.

“Keď som prichádzal k cieľovej čiare, zbadal som, že Max sa sťahuje smerom dovnútra, aby oslavoval so svojím tímom, ako to robí väčšina jazdcov. Ja som sa pre istotu držal čo najviac vľavo. Myslím si však, že nie je zrovna najlepšie tak veľmi spomaľovať,” zamyslel sa Nicholas Latifi.

A vzápätí pripomenul svoju nehodu z roku 2015. “V tejto konkrétnej situácii za ním [Verstappenom] neboli žiadne autá, ktoré by medzi sebou bojovali. V tom roku 2015 to bola iná situácia. Pretekal som s iným autom, bolo to celkom tesné. Výsledkom bolo, že som sa jedným očkom díval do zrkadiel a nečakal som, že priamo predo mnou bude zaparkované auto.”

“Videli sme teda, že to môže dopadnúť veľmi zle. Michael si myslel, že to bolo nebezpečné, takže si nemyslím, že to v budúcnosti bude robiť veľa jazdcov. Najlepšie je azda tak veľmi nespomaľovať,” doplnil Latifi.

Fernando Alonso nad Masiho varovaniami len pokrútil hlavou. Dvojnásobný majster sveta na jednej strane poukázal na to, že fanúšikom sa takéto prejavy páčia, na druhej strane FIA pripomenul, že minulý víkend sa stali aj iné veci, ktoré Masi prehliadol a mal riešiť.

“Páči sa mi, keď môžete byť sám sebou,” rečnil Fernando Alonso. “Myslím si, že na toto pretáčanie kolies sa dobre pozeralo, veď aj hodiny, ktoré niekedy robíme v Abú Zabí, sa fanúšikom páčia. Na sociálnych sieťach vidíme veľa videí z týchto momentov.”

“Myslím si, že FIA by sa mala viac zamerať na limity trate. V prvej zákrute na štarte som sa ako jediný pokúsil o predbiehací manéver, a dve autá, ktoré som takto predbehol, prvú zákrutu netrafili a na trať sa vrátili predo mnou,” poukázal na štart Leclerca s Gaslym. “Napríklad na toto nevydali žiadne varovanie, ale na pretáčanie kolies áno. Takže určite je tu pár vecí, ktoré z pohľadu fanúšika ešte vieme vylepšiť.”