logo F1online.sk

Isola sľubuje, že pneumatiky v roku 2022 budú úplne iným príbehom

Mario Isola
© Pirelli Press Area
Mirec Somoši
Mirec Somoši10. 6. 2021

Šéf Pirelli Mario Isola sľubuje, že z hľadiska degradácie pneumatík to bude v roku 2022 úplne iný príbeh.

Talianska spoločnosť bola značne kritizovaná po Veľkej cene Azerbajdžanu, počas ktorej doslova vybuchla pneumatika na monoposte Lancea Strolla a neskôr aj na aute Maxa Verstappena. Už predtým však niektoré osobnosti kritizovali pneumatiky Pirelli. David Coulthard nebol spokojný a uviedol, že sa mu nepáči, ako sú jazdci v F1 odkázaní na manažment pneumatík.

Isola to pripisuje vysokej degradácii a tvrdí, že od budúceho roka jazdci nebudú mať podobné problémy. „Nepáči sa mu súčasný systém (Coulthardovi, pozn. red.), v ktorom máme pneumatiky s určitou degradáciou. Ako viete, sú navrhnuté tak, aby vykazovali túto úroveň degradácie. V budúcom roku to bude úplne iný príbeh. Boli sme požiadaní, aby sme navrhli nové 18-palcové pneumatiky s inými vlastnosťami – menej prehrievania, menej degradácie,“ povedal Isola.

„Iba vyjadril svoj názor na súčasné pravidlá a súčasný systém. Plne to chápem, pretože je to pretekár, ktorý jazdil pred viac ako desiatimi rokmi a vtedy to bola úplne iná situácia. Vieme, že pri súčasných monopostoch, ktoré sú veľmi, veľmi rýchle, aj keď sú v porovnaní s minulosťou oveľa ťažšie, sa vytvára na pneumatiky veľký tlak, takže to spôsobuje degradáciu. Taktiež ak idete za iným autom, strácate prítlak a to je ďalšia premenná,“ hodnotil šéf Pirelli.

„Spolupracujeme s FIA a FOM, aby sme v nasledujúcej sezóne boli v inej situácii. Som si istý, že ak nestratíte prítlak pri nasledovaní iného monopostu s pneumatikami, ktoré sú navrhnuté s odlišnými charakteristikami, môžeme dosiahnuť tento cieľ.“

V nasledujúcom roku nás čaká zmena pravidiel a budúcoročné monoposty by sa mali výrazne líšiť od tých súčasných. Pirelli využíva prototypy monopostov s podobným dizajnom, aby zistili, ako s nimi budú pracovať ich pneumatiky.

„Pneumatiku nezaťažuje iba váha monopostu, ale aj úroveň prítlaku, rýchlosť – do úvahy je potrebné vziať veľa parametrov. Aj keď ide iba o prototypy monopostov, ich hmotnosť je rovnaká ako v pravidlách pre rok 2022 – rozloženie hmotnosti, úroveň prítlaku – takže navrhujeme pneumatiky s ohľadom na tieto vlastnosti,“ dodal na záver Isola.