Wolff vysvetľuje: Prečo mal Hamilton vzduchový vak a Bottas nie? | Magazín F1 - F1online.sk

Wolff vysvetľuje: Prečo mal Hamilton vzduchový vak a Bottas nie?

Lewis Hamilton a Toto Wolff
zdroj: Twitter/Mercedes

Pre Mercedes nebola kvalifikácia v Baku napokon až takou katastrofou. Teda, pokiaľ sa bavíme o jazdeckom šampionáte. Z pohľadu tímu „kričí“ len desiate miesto Valtteriho Bottasa, ktorý lamentoval nad tým, že musel ostatným rozrážať vzduch.

Strieborné šípy robili všetko pre to, aby zvrátili nepriaznivý priebeh víkendu. Zvolili odlišnú stratégiu, keď dlhšie zahrievali svoje pneumatiky, a snažili sa vyťažiť aj zo vzduchového vaku, ktorý hrá na 2,2-kilometrovej rovinke veľkú úlohu.

Pri prvých pokusoch v Q3 takto Valtteri Bottas vytvoril na rovinke vzduchový vak pre Lewisa Hamiltona, ktorý z neho mohol profitovať. V závere sa zase Fín sťažoval, že nemá pred sebou nikoho, kto by mu rozrážal vzduch, nuž robil všetko preto, aby ho niekto predbehol.

Jeho snaha však už bola márna, keďže posledné pokusy stopla červená vlajka. Bottas tak odštartuje až desiaty, kým Lewis Hamilton sa teší z druhého miesta.

Prečo ťahal Bottas Hamiltona, a nie Hamilton Bottasa? „Na začiatku sezóny sme si stanovili pravidlo. Jeden z jazdcov sa môže rozhodnúť, či chce ísť na trať prvý alebo druhý. Tento víkend si vyberal Lewis. On sa rozhodol ísť ako druhý po Valtterim. Nie je to nič prekvapujúce,“ jednoducho vysvetlil celú vec šéf tímu Toto Wolff pre Sky Sports.

Mercedes dnes robil všetko možné, aby oproti piatku zrýchlil. Napokon nedopadol až tak zle v porovnaní s Red Bullom, ktorý má ďaleko od spokojnosti.

„V treťom tréningu sme experimentovali. Musím povedať, že v továrňach v Brackley, Brixworthe i na trati odviedli inžinieri veľa práce. Vypracovali program a odškrtávali sme si bod po bode. Niektoré experimenty boli užitočné, iné nie. Na konci dňa však máme oveľa viac odpovedí na naše otázky. Auto potom už bolo dobré,“ vyhlásil Toto Wolff.

Mercedesy sa trápili najmä v rýchlosti na jedno kolo, keď mali ťažkosti so zahrievaním pneumatík. V dlhých jazdách to s nimi vyzeralo oveľa lepšie a takmer identicky s Red Bullom. Môžu však byť strategicky limitovaní – tzv. undercut (skoršie zastavenie oproti jazdcovi idúcemu pred vami) im zrejme nebude veľmi fungovať, pretože nové pneumatiky dostávajú do pracovného okna pomalšie ako konkurencia. Problémy môžu nastať aj po pravdepodobnom výjazde bezpečnostného vozidla.

Ťažkostí je však viac. „Všetko je to prepojené, nie je to o jednej veci. Vychádza to z aerodynamického balansu, rozhodovania sa o úrovni prítlaku, teplotách v pneumatikách, a samozrejme, o samotnom balanse.“

Hamilton a Bottas si zvolili odlišné nastavenia krídel a prítlaku. Aj to možno pomohlo Hamiltonovi na dlhej rovinke. „Debatovali sme o tom. Máme tu konfiguráciu s nižším prítlakom a druhú s vyšším prítlakom. Valtteri si vybral tú s vyšším prítlakom, Lewis si zvolil nižší prítlak. Nie je v tom však príliš veľký rozdiel,“ uzavrel Wolff.

Možno vás zaujme

Komentáre