Wolff predsa len prehovoril: Hlavybôľ Mercedesu spôsobujú “monacké” zákruty


Toto Wolff sa po tréningu novinárom vyhol, no po piatkovom tímovom brífingu sa pred mikrofóny predsa len postavil. Vysvetlil, že problémy Mercedesu sú vážne a súvisia najmä s tým, že okruh v Baku sa náramne podobá na ten monacký, ak si odmyslíme dlhú dvojkilometrovú rovinku.
Mercedes má za sebou hrôzostrašný piatok, Hamilton už v prvom tréningu strácal na najlepší Red Bull sedem desatín, aby sa toto manko popoludní navýšilo o ešte ďalšie tri desatinky. Valtteri Bottas, ktorému zvýšilo len šestnáste miesto, poznamenal, že s jeho autom musí byť niečo veľmi zlé.
Toto Wolff s jeho hodnotením súhlasí: “Na časoch môžeme jasne vidieť, že niečo je vo svojej podstate zlé. Snažíme sa auto nastaviť tak, aby fungovalo, no zatiaľ sme to nedokázali.”
“Vedeli sme, že Monako a Baku nie sú okruhy, ktoré by nám vyhovovali,” pokračoval. “Rýchle zákruty tu zväčša ani nie sú, všetko je to systém štart-stop, všetko sú to pravouhlé zákruty alebo náročnejší monacký štýl. Už od začiatku bolo jasné, že to budeme mať ťažké.”
“Verím, že máme dobré auto do pretekov, takže v nedeľu budeme musieť spraviť reparát. Taká je realita. Snažíme sa ísť čo najrýchlejšie, ako je možné, s technikou, ktorú máme k dispozícii,” ubezpečil šéf Mercedesu.
Tomu sa už pred očami mihajú katastrofické scenáre. “Kvalifikácia môže byť veľmi ťažká, pravdepodobne jedna z najťažších, aké som kedy zažil. Pripomína mi to Singapur 2015, ale berieme to chlapsky,” zaspomínal si na najväčšiu éru dominancie Mercedesu a škvrnu na vysvedčení v podobe víkendu v Marina Bay, kde Mercedesy v sobotu obsadili len piate a šieste miesto a v pretekoch dopadli ešte horšie; Rosbergovi pódium ušlo a Hamilton vypadol.
“Dnes sme mali deň zameraný na analýzu zozbieraných dát, ale je jasné, že to, čo sme videli v Monaku, sa trochu opakuje aj tu v Baku. V niektorých pasážach okruhu jednoducho nepodávame dostatočný výkon,” vysvetlil Wolff.
Čo je vlastne dôvodom? I napriek astronomicky vysokým teplotám asfaltu, ktoré sa na slnku šplhali až k 50 stupňom, Mercedes nevedel zohriať svoje pneumatiky dostatočne rýchlo. Treba však poznamenať, že podľa meraní Pirelli bol rozdiel v teplote asfaltu na slnku a v tieni až 20 °C, čo teda Mercedesu medzi budovami nepomáhalo.
Pri dlhých jazdách sme videli, že Mercedes sa dostal do tempa až niekedy okolo tretieho kola. Dovtedy bol Red Bull rýchlejší, čo dáva červeným býkom i strategickú výhodu. O undercut zo strany strieborných šípov sa na základe piatkovej rýchlosti báť nemusia. A to možno už predbiehame s predpokladom, že Mercedes bude mať Red Bull vôbec na dostrel.
“Toto bol doposiaľ náš najhorší piatok,” konštatoval šéfinžinier Mercedesu Andrew Shovlin. “Proste sme nevedeli nájsť grip.”
Tak ako aj my len z časov na kolo odhadujeme, čo sa vlastne Mercedesu stalo, tak zatiaľ tápajú aj jeho inžinieri. “Dlhé jazdy sú lepšie, čo by naznačovalo, že pri jednokolových stintoch máme problém s pneumatikami. Na druhej strane dáta to nevykazujú…”
Konfigurácia monopostu za to zrejme nemôže, balans auta je dobrý a aj maximálna rýchlosť. Prísť celej veci na koreň bude ťažká úloha.
V Red Bulle tak zatiaľ hrá muzika a koná sa radostná veselica. “My sme spokojní, naše auto vyzerá byť konkurencieschopné v krátkych i dlhých stintoch,” usmieval sa Helmut Marko a na margo Mercedesu poznamenal: “Vidíme, že strácajú čas v úzkych zákrutách. Dúfame, že do zajtra ten problém nevyriešia.”
Na záver nechýbala tradičná Markova uštipačná poznámka: “A teraz už nemajú ani ten motor, ktorý je na rovinkách o sekundu rýchlejší…”