logo F1online.sk

Riaditeľstvo pretekov odstránilo niektoré „rakúske klobásy“

Štart VC Rakúska 2019
© Red Bull Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík2. 7. 2020

Nekonečný bolehlav menom traťové limity. Rakúsky Red Bull Ring a americký Circuit of the Americas sú symbolom tohto večného nesváru. V minulosti sa riaditeľstvo pretekov pokúšalo vynútiť dodržiavanie pravidiel na Red Bull Ringu nadmernými obrubníkmi najmä v zákrute číslo deväť.

Na rakúske „klobásové“ obrubníky však nejeden pilot v minulosti škaredo doplatil. Jedným z nich bol napríklad Nico Hülkenberg a nepekne vyzerajúcu nehodu mal aj Daniil Kvjat. Vyvolalo to tak otázky, či sú takéto opatrenia vzhľadom na bezpečnosť nevyhnutné. A to nehovoríme o tom, že tímy môžu takéto prehnané opatrenia pripraviť nielen o body, ale aj o státisíce eur na opravách a náhradných dieloch.

Zvlášť v tejto dobe má pre tím každé nepoškodené a funkčné predné krídlo veľkú hodnotu. Čakajú nás totiž tri veľké ceny za sebou. V snahe limitovať škody pristúpilo riaditeľstvo pretekov k pomerne zásadnému kroku, a síce odstráneniu dodatočných žltých obrubníkov na výjazde zo zákrut deväť a desať. Na oplátku však Michael Masi sprísni kontrolu traťových limitov. Použije na to jednu zo svojich obľúbených zbraní, čierno-bielu vlajku.

Pilotovi bude po každom prekročení limitov (auto nesmie všetkými štyrmi kolesami vyjsť za hranicu červeno-bieleho obrubníka) škrtnutý čas, keď sa takto prehreší trikrát, uvidí čierno-bielu vlajku, čo obdoba futbalovej žltej karty.