Leclercovo odstúpenie súviselo s nehodou, Ferrari súčiastku neskontrolovalo
Charles Leclerc mohol vyštartovať do Veľkej ceny Monaka z pole position aj bez výmeny prevodovky a penalizácie. Ferrari v pondelok po ďalšej analýze definitívne priznalo, že Leclerc neodstúpil kvôli problémom s prevodovkou ale nábojom hriadeľa, ktorého zlyhanie súviselo s nehodou.
Leclerc havaroval v úplnom závere Q3 v druhej z dvojzákrut monackého bazéna. Keď sa dotkol vnútornej bariéry, zlomil si zavesenie a s neovládateľným monopostom vrazil do protiľahlého múru. Tým úplne zničil celú pravú časť auta. V tíme okamžite zavládol strach, či Leclerc nebude musieť meniť prevodovku, čo by ho na štarte stálo päť priečok.
Ferrari tak celý sobotňajší večer a nedeľné dopoludnie strávilo kontrolou prevodovky a na obed padlo definitívne rozhodnutie, že Ferrari prevodovku nevymení. Dnes však vysvitlo, že kým prevodovka bola v poriadku, poslušnosť vypovedal iný komponent, ktorý sa poškodil pri nehode.
“Porucha sa objavila na hriadeli na ľavej strane, nemali sme teda problém s prevodovkou. V sobotu večer sme prevodovku skontrolovali a myslím si, že na preteky bola tá prevodovka v poriadku,” obhajoval Mattia Binotto rozhodnutie nevymeniť prevodovku. “To, čo sa nám stalo, bolo na opačnej strane ako nehoda. Je teda možné, že to s nehodou absolútne nesúvisí, no budeme to musieť pochopiť a podrobiť to analýze.”
Nico Rosberg sa v jednej zo svojich otázok pýtal, či Ferrari kontrolovalo ľavú časť auta, teda spomínaný hriadeľ. Šéf Ferrari vzápätí pripustil: “Nie, tú oblasť sme nekontrolovali, pretože nebola poškodená.”
Tím pred každými pretekmi kontroluje celý zoznam dôležitých komponentov, no náboj hriadeľa na tomto zozname chýba. Ferrari totižto doteraz nezaznamenalo podobný typ poruchy, navyše náraz utrpela pravá časť monopostu, preto talianskym inžinierom nenapadlo detailne skúmať opačnú stranu auta.
Natíska sa však otázka, či by kontrola monopostu nemala byť po takej tvrdej nehode o čosi dôkladnejšia ako bežná rutina, a to i pri komponentoch, ktoré neutrpeli priamy náraz.
Podľa informácií Autosportu je však možné, že aj keby táto súčiastka bola skontrolovaná v rámci štandardnej procedúry, tak by mechanici problém neodhalili. Dáta z úvodnej časti kola totižto naznačovali, že všetko bolo v poriadku. K zlyhaniu došlo až v šiestej zákrute.
Ferrari napokon ubezpečilo, že do budúcna upraví svoje procedúry, aby sa takému zlyhaniu pri podobných okolnostiach vyhlo.