logo F1online.skF1online.sk

Wolff varuje Red Bull: V Baku podáme protest proti zadným krídlam

Toto Wolff
© Mercedes
Milan Kubala
Milan Kubala23. 5. 2021

Ak sa pred víkendom v Monaku Mercedes stále len pohrával s myšlienkou, či v Azerbajdžane podá alebo nepodá protest proti zadným krídlam Red Bullu, po trpkej víkendovej porážke zrejme nebude otáľať. Po pretekoch to koniec-koncov potvrdil aj Toto Wolff, ktorý je odhodlaný celú vec pohnať hoci aj pred súd.

Silné emócie stále budia flexibilné zadné krídla, ktoré sa v padoku začali označovať aj ako limbo-krídla. Toto meno dostali po známom tanci s názvom Limbo, ktorého cieľom je v záklone podliezť drevenú palicu.

Keďže v Baku je najdlhšia rovinka v kalendári s celkovou dĺžkou až 2220 metrov, flexibilné zadné krídlo môže tímom, ktoré majú také niečo k dispozícii, nezanedbateľne pomôcť. Ale len v prípade, ak ustoja protest Mercedesu, ktorý nebude váhať.

“Ak uvidíme, že tieto limbo-krídla budú mať v Baku takú výhodu, akú sme videli doteraz, tak s tým pôjdeme za komisármi a ak to nebude stačiť, tak pôjdeme na Medzinárodný odvolací súd FIA,” dvihol varovný prst Toto Wolff krátko po pretekoch v Monte Carle. “Tipujem teda, že pred Baku FIA všetko objasní, pretože ak to nespraví, tak to bude veľmi škaredé.”

Mercedes, McLaren i Aston Martin sa môžu pri prípadných protestoch oprieť o fakt, že FIA považuje flexibilné zadné krídla za ilegálne, kvôli čomu napokon i mení testovacie procedúry. Ak teda tímy nasadia takéto súčiastky, budú vedome porušovať pravidlá.

Red Bull a spol. sa zas budú brániť tým, že ich riešenia prešli všetkými testami, ktoré kontrolujú, či jednotlivé komponenty vyhovujú pravidlám. FIA chce totižto nové testy zaviesť až na Veľkej cene Francúzska.

“Je zrejmé, že tie zadné krídla sa prehýbajú viac, ako by sa mali. V rámci týchto pravidiel sú označené ako nevyhovujúce, no zostali sme visieť vo vzduchoprázdne, keďže nové testy budú zavedené až po Baku. S tým teda nič nespravíme, no naša oficiálna pozícia je pevná. Toto je proste výhoda,” ukazuje prstom na Red Bull Wolff.

Christian Horner sa v Monaku bránil aj protiútokom, keď upozornil na fakt, že predné krídlo Mercedesu je takisto flexibilné. Ak by sme mali použiť rovnakú logiku ako pri zadných krídlach, tak v tom prípade ani auto Mercedesu v Baku nebude vyhovovať pravidlám, hoci mohlo splniť všetky testy.

“My sme analyzovali predné krídla a ohýbajú sa presne rovnako ako tie Red Bullu. Pri predných krídlach teda môžeme protestovať jeden proti druhému,” zareagoval šéf Mercedesu.

Napokon dodal: “Dnes však nie je správny čas na debatu o zadných krídlach, pretože vyhrali férovo. Tu s výkonom Red Bullu nemalo zadné krídlo nič spoločné, boli proste lepší. Treba to vziať športovo a zagratulovať im.”

Súvisiace články

Diskusia