logo F1online.sk

Wolff bráni tím, Hamiltonova stratégia bola v poriadku

Lewis Hamilton
© Mercedes
Milan Kubala
Milan Kubala23. 5. 2021

Lewis Hamilton si po zastávkach v boxoch nevedel vysvetliť, ako je možné, že má pred sebou ešte stále Pierra Gaslyho. Jednotka Mercedesu v tom videla zlyhanie tímu, no Toto Wolff bránil stratégov. Nastavená taktika bola podľa neho správna, chýbala len rýchlosť.

Po štarte zo siedmeho miesta, ktoré sa kvôli problémom Charlesa Leclerca fakticky stalo šiestym, sa Hamilton podľa očakávaní ocitol bezmocný za zadným krídlom Pierra Gaslyho. Mercedesu nezostávalo iné len všetko zariskovať pri zastávkach v boxoch.

Hamilton do boxov zamieril ako úplne prvý v 29. kole snažiac sa o undercut na monopost AlphaTauri. Ten sa však nepodaril, nasadenej tvrdej zmesi na monoposte Mercedesu trvalo pridlho, kým sa dostala do optimálneho teplotného okna. Ukázalo sa teda, že viac ako undercut sa v Monaku vyplatil overcut, teda zostať na trati dlhšie ako súper. Vďaka tejto stratégii sa cez Hamiltona dostali Vettel a Pérez.

“Dnes to bola katastrofa pre Charlesa a my sme nedopadli o nič lepšie,” pripustil Toto Wolff, ktorého po pretekoch spovedali reportéri Sky Sports. “Celý víkend nám chýbala rýchlosť, to je celé.”

“Undercut vyzeral ako jediná schodná cesta ako sa dostať cez Gaslyho. S ohľadom na zohrievanie pneumatík, náskok, ktorý mal predtým, čo bolo okolo jednej až jednej a pol sekundy, stačil na to, aby zostal vpredu,” opísal zastávky v boxoch šéf a tretinový majiteľ stajne.

Wolff teda nevidí žiaden problém v stratégii Lewisa Hamiltona? “Nedošlo k žiadnej chybe, výjazdové kolo bolo dobré, zastávka v boxoch bola OK, no proste to nestačilo. To zlyhanie pri pitstope (Valtteriho Bottasa, pozn. red.) musíme ešte pochopiť, pretože sme úplne zbrúsili maticu. Pri Lewisovi sme jednoducho nemali dostatok rýchlosti v aute.”

Lewis Hamilton už v sobotu pomerne ostro vystúpil voči výkonu svojho tímu, ktorý nedokázal pripraviť monopost k Britovej spokojnosti. Naznačil, že podľa neho sa dalo spraviť viac, vybrať sa pri nastaveniach iným smerom a pomôcť si tak pri zohrievaní pneumatík.

Wolff to odmietol. “Myslím si, že v kvalifikácii by sme boli lepší, ale v pretekoch by sme sa viac trápili. Uvažovali sme o tom, že by sme pneumatiky zohrievali intenzívnejšie, čo sme v kvalifikácii aj spravili, ale nestačilo to. Valtteri bol na ceste za pole position, to nám povedala predpoveď. Ale dnes ste videli, že degradácia bola horšia ako na ostatných autách, na autách súperov. Toto teda nebolo riešenie.”

V prospech stratégov má hovoriť i fakt, že prezuť v 29. a 30. kole bolo z pohľadu zostatkovej gumy na pneumatikách správne, hoci Hamilton sa vo vysielačke čertil, že si šetril gumy na to, aby mohol zostať na trati dlhšie. “Na Valtteriho aute boli pneumatiky hotové a po zastávke sme analyzovali aj Lewisove pneumatiky, na nich takisto nič nezostalo.”

“Nemali sme dostatok rýchlosti na to, aby sme Gaslyho predbehli. Je to frustrujúce, zaseknete sa za autom, ktoré je o takmer dve sekundy na kolo pomalšie a nemáte šancu ho predbehnúť. Myslím si, že náš dnešný výkon by pravdepodobne stačil na to, aby sme ho (Hamiltona) dostali späť na pódium, ak by to bola normálna trať. Mali sme rýchlosť, no tu je to jedna procesia a ste zaseknutí na svojej pozícii,” doplnil.

Súvisiace články