logo F1online.skF1online.sk

Brawn má radosť zo „súboja titanov“ a očakáva „zlatý rok“

Max Verstappen a Lewis Hamilton
© Red Bull Content Pool
Ladislav Király
Ladislav Király20. 4. 2021

Po prvých dvoch podujatiach novej sezóny sa takmer každý zhoduje v jednom; v boji o titul si to rozdajú Lewis Hamilton a Max Verstappen. Prvý menovaný vyhral VC Bahrajnu, druhý VC Emilia Romagna a v oboch prípadoch to bolo parádne divadlo.

„Bude to tvrdý majstrovský boj, čo je pre Formulu 1 fantastické,“ uviedol športový šéf F1 Ross Brawn vo svojom tradičnom stĺpčeku. „V osobách Hamiltona a Verstappena máme dvoch jazdcov v rozdielnych fázach kariéry, ktorí si to rozdávajú s veľmi vyrovnanými autami.“

„Má to všetky črty súboja titanov, a to aj preto, lebo tímy podľa mňa nebudú môcť venovať veľa zdrojov tohtoročnému autu a budú musieť pripravovať auto pre rok 2022. Na rok 2022 sa koncentrujú veľmi výrazne, pretože pravidlá sa dramaticky menia – preto si myslím, že to, čo vidíme teraz, uvidíme počas celej sezóny. Môže to byť zlatý rok.“

Tentoraz to dopadlo lepšie pre Holanďana, ktorý však získal k dobru len šesť bodov. „Z pohľadu Hamiltona to bol deň, ktorý sa môže z hľadiska šampionátu ako takého veľmi rátať,“ zdôraznil Brit. „Urobil nezvyčajnú chybu, ale dokázal to napraviť a v majstrovskom boji naďalej vedie.“

Brawn sa pristavil aj pri súboji Georga Russella s Valtterim Bottasom, na ktorom ho potešilo len to, že sa nikomu nič nestalo a opäť sa ukázala bezpečnosť modernej „efjednotky“. „Som si istý tým, že obaja jazdci si ten incident rozanalyzujú, ale zdalo sa, že Valtteri to tam prekrižoval a George nemal kam ísť.“

Zaujímavý názor vyslovil Brawn v súvislosti s tým, prečo Sergio Pérez či Valtteri Bottas na svojich kolegov tak strácali. „Moje skúsenosti hovoria, že príčinou takýchto významných rozdielov v rovnakých autách je takmer vždy nedostatočná teplota pneumatík.“

„Nemyslím si, že by tí jazdci stratili sebavedomie. Len mám pocit, že nemajú auto, aké chceli a nedokázali generovať dostatočnú teplotu pneumatík. Niekedy je to tak, že jeden jazdec pneumatiky prinúti pracovať a druhý nie. Nuž a potom to vyzerá hrozne, pretože rozdiel medzi nimi sa totálne znásobí, aj keď by bol inak len veľmi malý,“ dodal Ross Brawn.

Súvisiace články

Diskusia