logo F1online.sk

Prečo McLaren riskoval s mäkkými pneumatikami?

Lando Norris pred reštartom
© McLaren Media Centre
Tomáš Schügerl
Tomáš Schügerl18. 4. 2021

Po dvoch podujatiach roka 2021 má McLaren na konte viac bodov než v celej sezóne 2017. Zdá sa, že britský tím urobil v zime krok dopredu a je o niečo bližšie k absolútnej špičke, keď získal svoje prvé tohtoročné pódium. Ku koncu si však fanúšikovia britského tímu hrýzli nechty so strachom o to, či Landovi Norrisovi vydrží mäkká zmes.

Nakoniec to dopadlo dobre, z Imoly si McLaren odváža 23 bodov, viac dnes získal len Red Bull. „Videli sme vzrušujúce preteky a skvelú šou pre fanúšikov. Pódium Landa je skvelou odmenou pre celý tím za tvrdú prácu počas zimy, ktorá nás aj vďaka kolegom z Mercedesu dostala až sem,“ povedal šéf tímu Andreas Seidl, ktorý nechal voľný priechod svojim emóciám a v cieli vyobjímal Landa Norrisa.

McLaren zariskoval. Po reštarte na rozdiel od oboch Ferrari, Lewisa Hamiltona či Maxa Verstappena nasadil mäkké pneumatiky. Lando Norris a Daniel Ricciardo absolvovali na mäkkej sade 30 kôl a bolo otázkou, či to v závere zvládnu. „Rozhodnutie nasadiť mäkkú sadu nám vyšlo výborne. Lando vďaka nemu predbehol Leclerca. Celkovo, Lando celý víkend doslova lietal a zvládol množstvo zložitých situácií v náročných podmienkach. Daniel tiež odviedol výbornú prácu, s autom nie je ešte tak zžitý, čo je však pochopiteľné. Predviedol čisté preteky a získal cenné body,“ doplnil Seidl.

V posledných dvoch sezónach McLaren možno aj pod tlakom Pohára konštruktérov často volil skôr konzervatívnejšie rozhodnutia a menej riskoval. Teraz sa rozhodol zariskovať, čo sa ukázalo ako správne. Práve vďaka mäkkej zmesi získal Norris rozhodujúcu výhodu, pretože sa dostal pred Leclerca, čo bol kľúč k pódiovému umiestneniu. V tíme určite mysleli aj na to, ako sa v Imole ťažko predbieha.

„Rozhodli sme sa nasadiť mäkké pneumatiky. Nebol som si úplne istý, či ich dokážem dostať do pracovného okna, na druhej strane, ťažko sa tu predbieha. Myslím si, že to bolo správne rozhodnutie,“ povedal Lando Norris, ktorý sa pri reštarte dostal na druhé miesto pred Leclerca. „Predpokladal som, že Charles vyťaží z Maxovho zaváhania pred reštartom a dostane sa pred neho. Aj Charlesovi sa však pretočili kolesá, čo bolo dôsledkom rozhodnutia zostať na strednej zmesi. My sme na mäkkej mali dobrý reštart, vďaka čomu som ho predbehol. Hneď od prvého kola som začal šetriť pneumatiky, pretože som vedel, že to na konci bude ťažké.“

Daniel Ricciardo odjazdil pomerne nenápadné preteky. Oproti štartu si ani o jednu pozíciu nepolepšil a ani nepohoršil. „Prvé kolá boli z pohľadu podmienok najhoršie, no bol som v nich najkonkurencieschopnejší. Na suchu som sa trápil. V aute bola rýchlosť, je to predovšetkým o mne. Znie to možno jednoducho, no proste potrebujem len zbierať kolá. Lando mal skvelú rýchlosť a získal pódium, čo beriem ako povzbudenie. Neodchádzam odtiaľto ako zdolaný, akceptujem, kde sa aktuálne nachádzam, a budem ďalej makať,“ zhodnotil charizmatický Austrálčan.

Aj napriek nie maximálnej spokojnosti získal Ricciardo cenných osem bodov. „Šieste miesto je z pohľadu bodového zisku fajn, no moja preteková rýchlosť nebola ničím výnimočná. Je dobré, že som zažil v novom aute takéto preteky, ktoré ma dokonale otestovali. Neskôr možno budem vďačný za tieto poznatky,“ uzavrel.