Medziročne zrýchlili len dve ikonické britské značky
Zmeny v oblasti aerodynamiky sa v Bahrajne prejavili medziročným spomalením všetkých desiatich tímov. V Imole však už McLaren a Williams dokázali dokonca mierne zrýchliť.
Samozrejme, musíme prihliadať aj na predĺženie DRS zóny, ktorá napomáha k rýchlejším časom. Rovnako aj podmienky na trati sa v polovici apríla môžu líšiť od prelomu októbra a novembra, keď sa v Imole jazdilo pred rokom.
Aj tak je však zaujímavé, že napriek strate prítlaku v zadnej časti monopostu dokázali dva tímy dokonca medziročne zrýchliť. Najlepšie kolo Landa Norrisa z kvalifikácie bolo o 0,096 sekundy rýchlejšie než z roku 2020. Rozdiel by bol ešte výraznejší, ak by Norrisovi nebolo zmazané posledné kolo z Q3, ktoré by mu stačilo na tretie miesto.
Skokanom v Imole je aj Williams, ktorý sa dostal s obomi autami do Q2. Williams medziročne zrýchlil o 0,062 sekundy, pričom George Russell získal mimoriadne cenný skalp, keďže zdolal Sebastiana Vettela.
Takmer identické časy ako v roku 2020 zaznamenala Alfa Romeo (+ 0,021 sekundy), a zaujímavé je, ako si počínal Aston Martin. Z britského tímu sa ozývala kritika nových pravidiel, napriek tomu je Aston Martin len o 0,077 sekundy pomalší než v roku 2020. Vtedy sa navyše ešte pod menom Racing Point ani len nedostal do Q3, teraz sa tam prebojoval Lance Stroll. Naopak, Sebastian Vettel sa už 15-krát v rade neprebojoval do Q3.
Ferrari sa kvalifikovalo lepšie než pred rokom, vtedy štartovalo zo 7. a 14. miesta, dnes pôjde do pretekov zo 4. a 11. priečky. Talianska stajňa medziročne v Imole spomalila o 0,124 sekundy.
Red Bull zažil fantastickú kvalifikáciu, paradoxne dobrou správou je, že Max Verstappen prvýkrát od roku 2018 podľahol tímovému kolegovi. Znamená to, že Red Bull bude mať vpredu dve autá proti jednému Mercedesu, čo sme v hybridnej ére poriadne dlho nevideli. Medziročne však Red Bull spomalil o 0,27 sekundy. Ešte viac však stratil Mercedes, ten aj napriek pole position Lewisa Hamiltona stratil najviac spomedzi všetkých tímov, konkrétne 0,802 sekundy. Veľký prepad zažil Valtteri Bottas, minulý rok štartoval z prvého miesta, teraz bude až v štvrtom rade.
Miernu medziročnú stratu zaznamenalo AlphaTauri (0,288 sekundy) a neprekvapujúco aj Haas, ktorý spomalil o 0,361 sekundy. Prepadol sa aj Alpine, ktorý v Imole pred rokom oslavoval pódium. Teraz je od pódiových pozícií veľmi ďaleko a medziročne spomalil o 0,597 sekundy. Fernando Alonso navyše utrpel prvú kvalifikačnú prehru s tímovým kolegom od VC Malajzie 2017, keď podľahol ešte Stoffelovi Vandoornovi. Jeho šnúra trvala 27 pretekov.
- Značky
- VC Emilia Romagna 2021