logo F1online.sk

McLaren si trúfa, že vďaka motoru Mercedes ešte zrýchli

Lando Norris
© Twitter/McLaren
Tomáš Schügerl
Tomáš Schügerl5. 4. 2021

McLaren v Bahrajne absolvoval prvé preteky s motorom Mercedes od Abú Zabí 2014. Kým vtedy sa dlhoročná spolupráca nekončila práve slávne, po prvom víkende novej sezóny adresoval šéf tímu Andreas Seidl veľké poďakovanie kolegom z Mercedesu. A je tu ešte väčší potenciál.

Zdá sa, že McLaren ešte nevyťažil z nového motora úplné maximum. Je potrebné si uvedomiť, aké komplexné sú dnešné pohonné jednotky. Pilotom i tímu jednoducho chvíľu potrvá, kým si zvyknú na všetky špecifiká Mercedesu.

„Na aute sa prejavujú dobré veci, no aj zlé veci, na ktorých musíme jednoznačne popracovať. Týka sa to aj oblasti pohonnej jednotky. Nebude to ľahké, no máme tam nejaký čas na jedno kolo, ktorý by sme mohli získať. Veľmi by nám to uľahčilo život, môžeme byť potom ešte lepší,“ povedal Lando Norris.

Kým v sezóne 2020 sa najmä v úvodných pretekoch zdalo, že McLaren je lepší v kvalifikáciách než v pretekoch, teraz sa zdá, že „papájoví“ majú skôr lepšie pretekové auto. Ťažko povedať, aký podiel na tom má aj nová pohonná jednotka. Mercedes totiž verejne deklaroval, že oproti konkurenčnej Honde nemal napríklad taký výkon na konci roviniek. Dôvodom bolo získavanie dodatočnej energie z rekuperácie.

„Viac práce nás čaká na sobotách než nedeliach. Ale aj čo sa týka pretekov, stále je tam veľa vecí, vďaka ktorým by sme mohli byť rýchlejší,“ hovorí mladý Brit. McLaren potrebuje vylepšiť kvalifikačné tempo, napríklad v Imole sa veľmi ťažko predbieha a pozícia na štarte bude kľúčová.

Aj napriek tomu, že McLaren v kvalifikácii podľahol jednému Ferrari a AlphaTauri, dodali vydarené preteky s 18 bodmi do Wokingu veľa optimizmu. „Myslím si, že sme trochu stiahli stratu na Mercedes s Red Bullom. Nie sme už tak na míle vzdialení ako v predchádzajúcej sezóne. Verím, že na niektorých tratiach sa k nim dokážeme priblížiť ešte viac,“ uzavrel Lando Norris.

V tíme sú spokojní s obnoveným partnerstvom s Mercedesom. Šéf tímu Andreas Seidl adresoval nemeckému výrobcovi verejné poďakovanie. „Naše partnerstvo je stále veľmi mladé. Som si istý, že sme sa počas víkendu naučili viacero vecí, z ktorých môžeme profitovať v nasledujúcich pretekoch,“ vyhlásil Andreas Seidl.

Pozitívne je, že McLaren po neľahkej integrácii nového motora v čase rôznych obmedzení nemal v Bahrajne problémy so spoľahlivosťou. Keď sa pozrieme do minulosti, tak tie nemal ani po prechode z Hondy na Renault. Iný príbeh bol prechod na Hondu a katastrofálna spoľahlivosť v sezóne 2015, ktorá však nebola zapríčinená len Hondou.

„Prvýkrát sme museli podať výkon pod tlakom pretekárskeho víkendu. Premiérovo sme prešli kvalifikáciou, prvýkrát sme museli zvládnuť tlak pretekov. Všetko však prebiehalo veľmi dobre a vo výbornej tímovej spolupráci medzi nami a Mercedesom,“ uzavrel Seidl.