Ricciardo bojoval s poškodenou podlahou, máme jeho tajomné poznámky
Debut Daniela Ricciarda v McLarene sa mohol vyvíjať úplne iným smerom. Hneď v úvode pretekov totiž doňho zozadu vrazil Pierre Gasly. Francúz na to doplatil zlomeným predným krídlom, Austrálčan „iba“ poškodením podlahy. Ricciardo mohol byť v podstate rád, že neutrpel napríklad defekt, ktorý by prakticky ukončil jeho šance na zisk bodov.
Možno aj preto Ricciardo v ďalšom priebehu nestíhal tempu tímového kolegu a ani Charlesa Leclerca na porovnateľnom Ferrari. V závere musel zubami-nechtami brániť pozíciu pred Carlosom Sainzom. Siedme miesto s poškodeným monopostom, to môžu byť pre McLaren ešte veľmi cenné body.
„Po pretekoch sme objavili na Danielovej podlahe poškodenie, ktoré bolo spôsobené nárazom Pierra Gaslyho do zadnej časti jeho auta v úvode pretekov,“ povedal šéf tímu Andreas Seidl.
„Miera poškodenia spôsobila stratu značného množstva prítlaku. Napriek strate výkonu využil Daniel svoje skúsenosti, aby sa vyrovnal s ťažkosťami a získal pre tím dôležité body. Teraz sa už pozeráme dopredu a tešíme sa na ďalšie preteky,“ doplnil Andreas Seidl.
Sociálnymi sieťami sa začali dnes šíriť aj zaujímavé poznámky, ktoré si Daniel Ricciardo študoval pred štartom. McLaren v nich svojho nového jazdca upozornil, aby sa vyhol nestabilite zadných kolies, mal na štarte mód „recharge off (vypnutie dobíjania batérie)“ a veľa komunikoval v prvých kolách, zvlášť o stave pneumatík. Rovnako ho upozornil, aby ignoroval informácie o spotrebe paliva na volante, pokiaľ ho tím vyslovene neupozorní.
A najzaujímavejšie boli plány McLarenu na preteky – plán A aj B bol zhodne o dvoch zastávkach v boxoch po 15., resp. 35. kole. Otázka je, čím sa mohli líšiť tieto plány, pretože McLaren mal na preteky len jednu sadu čerstvých tvrdých pneumatík, jednu čerstvú a jednu použitú sadu stredných a ešte tri použité sady mäkkých pneumatík.
Plán A bol teda zrejme ten, ktorý si McLaren zvolil, čiže po prvom pitstope nasadil strednú zmes a po druhom tvrdú zmes. Plán B bol zrejme reverzný, čiže najprv tvrdá zmes a potom stredná. Otázka je, prečo boli pri oboch uvedené rovnaké kolá zastávok v boxoch, keďže tvrdá zmes je trvácnejšia než stredná. Alebo bol plán B o dvoch stintoch na strednej zmesi? To sa nezdá príliš reálne, keďže jedna z nich už bola predtým použitá.
Daniel Ricciardo sa po pretekoch vyjadril k poškodeniu svojho monopostu. „Trochu som aj veril, že mám na aute nejaké poškodenie. Možno to trochu vysvetľuje moju rýchlosť. Úprimne, nevedel som o tom, len som počul, že on (Gasly) má poškodené auto. Len som ho videl po pretekoch, keď mi povedal, že do mňa narazil. Vôbec som o tom netušil! Ak však moja podlaha naozaj vyzerala poškodená, tak sa mi dnes bude zrejme lepšie spať,“ povedal Daniel Ricciardo.
„Počas pretekov som sa cítil pomalší a pomalší. V prvom stinte na mäkkej zmesi som sa držal Landa a Charlesa Leclerca, ale na strednej sa mi vzdialili, a na tvrdej sade ešte viac. Ak nemáte rýchlosť, tak počas 50 kôl vaša strata prirodzene narastá,“ uzavrel Daniel Ricciardo.