Leclerc: Povedali nám, že čiaru prekračovať môžeme
Pozornosť riaditeľa pretekov Michaela Masiho smerom k traťovým limitom hraničí niekedy až s obsesiou. To sme sa v minulých rokoch už naučili. Aj preto nás mnohých prekvapilo a zároveň potešilo, keď sme sa pred úvodným víkendom sezóny dozvedeli, že traťové limity budú platiť len pre tréningy a kvalifikáciu. V pretekoch mali mať jazdci voľnú ruku.
Na traťové limity v štvrtej zákrute sa v pretekoch naozaj nedbalo. Hlavne Lewis Hamilton využíval veľmi širokú stopu. Red Bull následne Maxa Verstappena informoval, že celý dostupný priestor môže využívať aj on, na čo Max reagoval, že to nie je povolené. No my sme vzhľadom na dostupné informácie vedeli, že na počínaní pilota Mercedesu nie je nič zlé, veď traťové limity pre štvrtú zákrutu v pretekoch neplatia. Po ich skončení to potvrdili i samotní piloti.
Charles Leclerc dostal od Willa Buxtona jasnú otázku: „Brífing jazdcov a štvrtá zákruta. Mohli ste všetkými štyrmi kolesami prejsť za bielu čiaru v tomto mieste alebo vám povedali, že sa máte držať traťových limitov?“
Leclerc: „Na brífingu neboli spomínané výhradne preteky. Dnes ráno sme však boli upovedomení o tomto pravidle.“
Buxton: „Takže ste mohli prekročiť čiaru bez trestu?“
Leclerc: „Áno.“
Prečo teda Max Verstappen musel (alebo nemusel) prepustiť svoju pozíciu v prospech Lewisa Hamiltona, keď v štvrtej zákrute vyšiel za bielu čiaru? Nuž, podľa zistení bývalého pilota, dnes experta britskej Sky Sports Paula di Restu, mohli jazdci prekračovať čiaru bez trestu, ale nie v prípade súboja s iným pilotom. V prípade súboja už jazdci traťové limity dodržiavať museli, aspoň to sa di Resta dozvedel od Michaela Masiho.