AMuS: Honda sa pokúsila Cunodu udržať v kokpite a Red Bullu ponúkla lacnejšie motory


Prvýkrát od roku 2021 bude Júki Cunoda chýbať na štartovom rošte. Japonec doplatil najmä na nevýrazné výkony po prestupe do Red Bullu, no na druhej strane je otázne, či by túto šancu vôbec dostal, keby za ním nestála Honda. Japonská automobilka sa mu pokúšala pomôcť aj v súvislosti s rokom 2026.
Red Bull sa rozhodol Júkiho Cunodu nahradiť Isackom Hadjarom. Pre Japonca nenašiel miesto ani v juniorskom tíme, v ktorom už predsa len odjazdil štyri celé sezóny. Červení býci sú pripravení vyskúšať ďalší talent z jazdeckej akadémie.
Až donedávna bola Honda esom v rukáve Júkiho Cunodu, no to už neplatí, keďže rakúsky tím bude od nasledujúcej sezóny nasadzovať pohonné jednotky z vlastnej dielne. V Aston Martine mu takisto nenašla miesto, nuž zostávalo jediné, a síce pokúsiť sa niečo vymyslieť s Red Bullom.
To všetko napriek vyjadreniam najvyšších predstaviteľov Hondy, že Júki Cunoda je už dostatočne starý na to, aby si svoju kariéru manažoval sám a nespoliehal sa len na podporu japonského gigantu. Napokon sa však Honda predsa len pokúsila pomôcť.
V hre boli opäť pohonné jednotky. Aj keď Red Bull bude v roku 2026 pretekať s vlastnými motormi, pri testovaní so staršími monopostmi bude potrebovať aj agregáty Hondy. Nemecký magazín Auto Motor und Sport v tejto súvislosti prezradil, že Honda ponúkla Red Bullu motory s výraznou zľavou, ak nájde Cunodovi miesto.
Takýto návrh Red Bull odmietol. Napokon sa obe strany dohodli na kompromise: Honda poskytne Red Bullu svoje motory s drobnou zľavou výmenou za to, že Júki Cunoda bude v tímoch červených býkov pôsobiť na pozícii rezervného a testovacieho jazdca.
Z pohľadu Red Bullu už nemalo veľký význam hľadať Cunodov neobjavený potenciál. Po piatich sezónach ho má vedenie tímu dobre zmapovaný. Teraz verí, že krivka učenia bude v prípade Liama Lawsona strmšia než pri Cunodovi.
- Značky
- Honda
- Júki Cunoda
- Red Bull







