logo F1online.skF1online.sk

Verstappen si bol pozrieť motor Red Bullu na rok 2026. Podľa Hodgkinsona ho ohromil aj zvuk

Pohonná jednotka Hondy v monoposte Red Bullu
© Martin Trenkler
Milan Kubala
Milan Kubaladnes 16:19

Budúcoročné pohonné jednotky ožívajú. Technické oddelenia ich naplno preverujú na dynamometroch a pripravujú na prvé januárové kilometre. Postupne si ich však chodia obzerať aj jazdci. “Inšpekciu” motorového oddelenia absolvoval aj Max Verstappen, ktorý bol vraj príjemne prekvapený najmä zo zvuku budúcoročných motorov.

Nový agregát Red Bullu a Fordu spoznáme už 15. januára. Červení býci si na predstavenie lakovania aj pohonnej jednotky vybrali americký Detroit, v ktorom oslávia vyvrcholenie niekoľkoročnej práce s cieľom dosiahnuť ambiciózny cieľ.

Na vývoj dohliada technický riaditeľ Red Bull Powertrains Ben Hodgkinson, ktorý Maxa Verstappena sprevádzal na prehliadke motorového oddelenia. V podcaste Inside Track prezradil, ako to celé prebiehalo a aké boli Verstappenove dojmy.

“Myslím, že ho ohromilo, čo všetko tu máme k dispozícii,” prezradil Ben Hodgkinson. “Ukázali sme mu, koľko nástrojov používame, ako sa motory stavajú a ako ich testujeme na dynamometroch. Počul aj pohonné jednotky a mohol si pozrieť, ako jazdia ‘po okruhu’, takže vie, ako bude znieť motor pre rok 2026.”

“Vôbec prvýkrát počul, ako presne bude znieť pohonná jednotka a myslím si, že bol z toho ohromený,” pokračoval 46-ročný britský inžinier, ktorý sa po 20 rokoch práce v Mercedese presunul do Milton Keynes, kde pôsobí od roku 2022.

Šéf motorového oddelenia Mercedesu Hywel Thomas cez leto prezradil, že fanúšikovia si skutočne budú zvykať na nový zvuk pohonných jednotiek. Nádeje na hlučnejšie motory rozdúchalo odstránenie jednotky MGU-H, ktorá rekuperovala energiu z výfukových plynov, no podľa Thomasa budú mať oveľa väčší vplyv zmeny v turbe, ktoré už nebude musieť roztáčať generátor a výfukové plyny budú priamo prúdiť preč.

K zmene zvuku majú prispieť aj vyššie otáčky motora v pomalých úsekoch okruhu. Mercedes avizuje, že pohonná jednotka bude “zaberať” na vysokých otáčkach aj v čase, keď pilot nestojí na plynovom pedáli.

Spaľovací motor má takto dobíjať batériu a tým kompenzovať straty, ktoré spôsobilo odstránenie MGU-H, ale zároveň tým bude reagovať aj na vyššie nároky na množstvo rekuperovanej energie. Hywel upozorňuje, že počuť ručať pohonnú jednotku v najpomalších zákrutách okruhu môže byť spočiatku zvláštne.

Verstappen si však neprišiel len vypočuť nový motor, ale sa zaujímal o to, čo sa v továrni deje. “Skvele veciam rozumie, pravdupovediac podľa mňa je to jednou z jeho výhod. Počas prehliadky kládol veľa inteligentných otázok, úprimne sa chcel dozvedieť viac o niektorých veciach, o ktorých sme sa bavili. Mne bolo ozajstným potešením mu o nich porozprávať viac.”

Súvisiace články

Diskusia