Verstappen si za svoje počínanie v Mexiku zaslúžil tvrdý trest, vyhlásil Brundle


Nezvládli komisári v Mexiku svoju úlohu? Piloti si za svoje manévre na štarte pretekov nevyslúžili žiadne dodatočné tresty, ale podľa mnohých názorov ich dostať mali. Myslí si to aj Martin Brundle, ktorý poriadne skritizoval počínanie Maxa Verstappena a Charlesa Leclerca.
Pilot Formuly 1 je človek, ktorému keď podáte prst, zožerie celú ruku; pilot Formuly 1 je človek, ktorý nikdy neuhne a nikdy neuberie; pilot Formuly 1 je človek, ktorý sa snaží využiť každú medzierku (či už na trati, alebo v pravidlách) vo svoj prospech. Niekedy dostane tvrdý trest, inokedy mu prejde aj očividné porušenie pravidiel.
Situácia na štarte v Mexiku bola taká neprehľadná, že komisári sa možno „pre pokoj v rodine“ rozhodli rozpažiť ruky a odpustiť každý potenciálny prehrešok proti pravidlám všetkým potenciálnym previnilcom. To sa však mnohým nepáčilo a patril medzi nich aj bývalý pilot a dnes komentátor Martin Brundle.
„Max mal dostať trest. Poslal auto úplne na ľavú stranu a do prvej zákruty išiel ako štvrtý po bok svojich súperov až na obrubník. Môžete vidieť, že následne v skutočnosti akceleroval. Musím povedať, že pri jazde cez trávu predviedol vskutku parádne jazdecké schopnosti, ale ani sa nepokúsil prejsť cez prvú, druhú a tretiu zákrutu. Za to mal dostať trest,“ vyhlásil Brundle v podcaste televízie Sky.
„Max podstúpil riziko na vonkajšej strane a veľmi dobre vedel, že môže jednoducho dupnúť na plyn a pokračovať. Možno by som niekomu, kto urobí niečo podobné, udelil trest prejazdu boxovou uličkou ako odstrašujúci príklad, aby sa podobné hlúposti neopakovali, inak nastane chaos,“ dodal Brundle.
Asi neprekvapí, že podobnú kritiku si za svoje počínanie zlizol aj Charles Leclerc. Práve monacký pretekár bol po skončení pretekov stredobodom záujmu za svoje manévre. Monačan síce do prvej zákruty zatočil, ale nachádzal sa za Hamiltonom a rozhodol sa skrátiť druhú zákrutu. Mnohých prekvapilo, že mu prešlo, keď sa vrátil pred Hamiltona a nedostal penalizáciu.
„Podľa mňa sa Charles aspoň pokúsil zatočiť do prvej zákruty, ale nepáčilo sa mu, ako sa situácia vyvíja, takže radšej ignoroval druhú zákrutu. To je pre mňa na desaťsekundovú penalizáciu,“ povedal Brundle.
Ten chápe, prečo boli jazdci ako George Russell alebo Fernando Alonso pobúrení správaním svojich súperov i následnou nečinnosťou komisárov. „Plne chápem postoje jazdcov, ktorí sa sústredili na svoju prácu a zostali na trati. Tí si povedali: ‚Počkajte chvíľu, veď ja som tam stratil. Mohol som si nakresliť vlastnú trať a v prvých zákrutách a získať niekoľko pozícií‘,“ skonštatoval Brundle.







