História sa opakuje. Alonso avizuje, že nabudúce si tiež skráti trať


Prvé kolo Veľkej ceny Mexika bolo plné porušení pravidiel. Niekoľko pilotov si celkom beztrestne skrátilo trať a získalo pozície k dobru, čo veľmi nahnevalo tých, ktorí stratili čas, pretože sa držali regúl. Fernando Alonso sa tiež ocitol medzi tými, ktorí ťahali za kratší koniec. Nabudúce to hodlá spraviť inak.
Max Verstappen nebol jediný pilot, ktorý sa nezmestil alebo nechcel zmestiť medzi biele čiary. Trať si skrátili aj Charles Leclerc, Kimi Antonelli, Carlos Sainz a Liam Lawson. Podľa Alonsa na tom jasne zarobili.
“Získali sme niekoľko pozícií, v prvej zákrute sme boli agresívni a všetko vyzeralo dobre,” opísal štart pretekov zo svojho pohľadu Fernando Alonso. “Niekoľko áut však prešlo krížom cez druhú a tretiu zákrutu a keď sa vrátili na trať, ocitli sa o tri alebo štyri monoposty predo mnou. Povedal by som, že je to trochu nefér. Druhýkrát po sebe sa stalo, že v prvej zákrute prvého kola FIA odvrátila zrak. Niečo sme sa teda naučili.”
Alonso je známy tým, že keď FIA prestane dbať na dodržiavanie pravidiel, nebojí sa to využiť vo svoj prospech. Veľmi podobné výčitky smeroval FIA aj v sezóne 2021, keď si piloti rovnako skracovali prvé zákruty. “Cítil som sa trochu ako idiot, že som rešpektoval pravidlá,” vyčítal si pred rokmi.
Keď to tak FIA chce, tak to bude mať, povedal si Alonso. Pred Veľkou cenou Ruska 2021 bol rozhodnutý postarať sa o to, že už na dodržiavanie pravidiel nedoplatí. Počas inštalačných kôl pred pretekmi v Soči sme ho mohli sledovať, ako naoko prebrzdil v prvej zákrute, skrátil si ju a na trať sa vrátil predpísanou cestou.
Španiel si takto trénoval to, čo chcel spraviť na štarte, a napokon to aj spravil. Trestu sa vtedy vyhol, pretože riaditeľstvo pretekov nerátalo s tým, že prejsť po vyznačenej ceste bude rýchlejšie ako pokračovať s ostatnými monopostmi na trati.
Alonso teraz odhalil ďalší trik. Stačí sa tváriť, že sa do zákruty nezmestí. “Keď nemôžete pokračovať po trati, máte povolené si skrátiť zákrutu. Aby ste sa vyhli kontaktu, niekedy musíte spraviť úhybný manéver, to je povolené. Čo je zakázané, je ísť naplno a získať dve alebo tri pozície, pretože potom ich budete musieť vrátiť.”
“FIA mala určite k dispozícii viac informácií a zhodnotila, že nie je nutné pozície vrátiť. My sa to nabudúce pokúsime využiť, keď sa vyskytne podobná situácia, azda budeme na tej druhej strane,” skonštatoval španielsky matador. Na ďalších veľkých cenách tak môžeme očakávať, že aj Alonso podnikne “úhybné manévre”.








