logo F1online.sk

Alonso drzo poukázal na šedú zónu. Takto prešiel druhú zákrutu

Fernando Alonso
© Alpine
Ladislav Király
Ladislav Király28. 9. 2021

Fernando Alonso viackrát verejne deklaroval svoju nespokojnosť s tým, ako si pretekári bez problémov skracujú zákruty a vracajú sa na trať. Hovoril napríklad o tom, že keď sám rešpektuje pravidlá, miestami sa cíti ako idiot. V Rusku to však spravil šalamúnsky.

Už cestou na štartový rošt si Španiel popozeral výbehovú zónu v druhej zákrute a vyskúšal si ju prejsť. Po štarte potom do dvojky príliš nebrzdil, preletel cez výbehovú zónu a na trať sa vrátil presne tak, ako si to pravidlá vyžadovali. Na jednej strane ich rešpektoval, na druhej však komisárom ukázal pomyselný vztýčený prostredník.

Podľa riaditeľa pretekov Michaela Masiho bolo všetko v poriadku. „Ak na okruhu je takáto zóna, tak v prvých niekoľkých zákrutách ktorýchkoľvek pretekov sa piloti v takomto prípade potrebujú vrátiť späť za jazdca, za ktorým do zákruty vstupovali. Fernando to spravil veľmi rýchlo,“ povedal Masi.

Pri takomto konštatovaní vyvstáva otázka, čo Alonso svojim počinom získal. Na prvý pohľad nič, ale nie je to celkom pravda. Do druhej zákruty totiž nemusel v podstate vôbec brzdiť a aj vďaka tomu sa pred ňou mohol ocitnúť vo veľmi dobrej pozícii. Potom si ju skrátil, vyhol sa možným kolíziám a pokračoval na veľmi dobrej priečke. Urobil to veľmi chytro a prešibane.

Prečo bol však Sergio Pérez pred dvoma rokmi vo Francúzsku za niečo podobné potrestaný?

„Preto, lebo si to tam zrezal vlastne od tretej do piatej zákruty, je tam šikana doprava, doľava a doprava. Od toho okamihu sme oznámili, že ak niekto takto získa pozície, tím ho má informovať o tom, aby ich vrátil späť a aby sa vrátil na pozíciu, na ktorej bol pred zákrutou. Prípadne by som to pretekárovi odporučil ja. My sme sa teraz pozreli na všetkých štyroch jazdcov, ktorí to takto spravili (aj Pierre Gasly, Antonio Giovinazzi a Max Verstappen) a všetci sa držali pravidla,“ dodal Michael Masi.

Dá sa predpokladať, že podobne to teraz bude chcieť riešiť viacero pretekárov. Komisári to však vedia ošetriť napríklad tak, že vo výbehovej zóne nainštalujú pomalšiu a možno kľukatejšiu prejazdovú cestičku, prípadne do nej pridajú štrk. Ak to teda bude možné.