Waché o budúcoročnom motore Red Bullu: Vyzerá to veľmi sľubne


Ferrari nie je jediným tímom v padoku, pre ktorý bude rok 2026 životne dôležitý. Zaváhať nesmie ani Red Bull, ak nechce riskovať, že Max Verstappen po budúcej sezóne prestúpi ku konkurencii. Červení býci sú však zatiaľ s vývojom spokojní, aspoň tak znie aktuálne hodnotenie technického riaditeľa Pierra Wachého.
Aerodynamické oddelenie bolo vždy výstavnou skriňou Red Bullu, aspoň kým v stajni pôsobil Adrian Newey. Najúspešnejší konštruktér síce z Red Bullu odišiel, ale napriek tomu to nie je aerodynamika, čo sa dostalo pod drobnohľad verejnosti. Najväčší otáznik visí nad pohonnou jednotkou Red Bullu, ktorú si rakúsky tím prvýkrát v histórii vyvíja sám.
“Pokiaľ ide o pohonnú jednotku, vyzerá to veľmi, veľmi sľubne,” vyhlásil však technický riaditeľ tímu Pierre Waché v rozhovore pre racingnews365.com. “Pokiaľ ide o auto, aerodynamické pravidlá sú celkom nové, takže ťažko povedať.”
“Dá sa toho veľa objaviť, nuž ťažko povedať, aké nápady vzkrsnú v hlavách ostatných. Obyčajne sa toho veľa dozviete, keď zbadáte iné auto. Vtedy sa pokúšate pochopiť, čo vlastne všetci robia. Dúfam, že nájdeme dobrý smer, ale jeden nikdy nevie,” uvedomuje si 50-ročný Francúz.
Presne z tohto dôvodu budú januárové testy také dôležité. Tímy prvýkrát odhalia svoje monoposty “v plnej paráde” a budú testovať aj rôzne vychytávky, ktoré si na predstavení nechajú pre seba. Je preto škoda, že fanúšikovia z toho vôbec nič nebudú vidieť; na okruh totiž nebudú mať prístup ani médiá.
Na to si však ešte budeme musieť počkať. Ako pred pár dňami prezradil samotný Waché, Red Bull sa nevenuje len vývoju budúcoročného auta, ale doťahuje detaily na posledných vylepšeniach pre monopost RB21. Na prvý pohľad sa tým oberá o drahocenný čas v súvislosti s novým autom, no na technickom oddelení to nepovažujú za zbytočné cvičenie.
Okrem toho, že ešte trochu zvýšia šance Maxa Verstappena v jazdeckom šampionáte, tím vidí aj iné benefity. “Je to veľmi dôležité aj pre budúci rok, že pokračujeme vo vývoji. Aj keď budú platiť iné pravidlá, o rok nás čakajú rovnaké problémy. Pomôže nám všetko, čo pochopíme z pohľadu charakteristiky auta a potrieb jazdca — aj Júkiho. Hoci je pravda, že to dosiahnete iným spôsobom.”
Red Bull okrem toho môže pri nasadzovaní ďalších balíčkov pracovať na kalibrácii simulátora a veterného tunela. Čím hodnotnejšie výsledky budú tieto vývojové nástroje ponúkať, tým rýchlejšie sa rakúsky tím dokáže zlepšovať. Ako sme sa totiž presvedčili v úvode roka 2022, prvých pár veľkých cien nemusí byť rozhodujúcich.
- Značky
- Pierre Waché
- Red Bull