logo F1online.skF1online.sk

Isola chváli Verstappena, Hamiltona a Leclerca za prácu s pneumatikami

Max Verstappen
© Red Bull Content Pool
Jakub Vaverka
Jakub Vaverka15. 2. 2021

Šéf dodávateľa pneumatík Pirelli Mario Isola si po rokoch vo Formule 1 všimol troch výnimočných pilotov, ktorí to podľa neho s gumami vedia, a stále sú v štartovom poli. Najviac však hovorí o Maxovi Verstappenovi.

Isola taktiež pochválil Charlesa Leclerca z Ferrari a úradujúceho majstra Lewisa Hamiltona za výkony, ktoré predviedli v roku 2020. Hovorí, že títo predstavitelia boli dôkazom toho, že v aj tak technickom športe, akým Formula 1 dozaista je, sú schopnosti jednotlivých pilotov kľúčové. 

„Hovoríme o 20 najlepších jazdcoch na svete,“ povedal Mario Isola. „Je jasné, že majú skvelé schopnosti. Každý pilot má svoj štýl pretekania. Jazdec sa môže postarať o rozdiel, ak vie, do akých limitov môže posunúť svoje pneumatiky.“

„Max je skvelý v tomto aspekte,“ pokračuje taliansky odborník na čierne zlato motoršportu. „Taktiež aj Lewis. A Charles je v práci s pneumatikami tiež veľmi dobrý.“

Isola tvrdí, že si Verstappenove schopnosti všimol už v roku 2016 na upršaných pretekoch v Brazílii. Na tie preteky a Holanďanove manévre si istotne mnohí veľmi živo pamätajú. Nadchli o to viac, že ich Verstappen vytiahol v sezóne, ktorá bola preňho v Red Bulle premiérovou. 

„Bol som Maxom ohromený pred pár rokmi v Brazílii,“ spomína. „Jeho výkon na mokrej trati bol vynikajúci. Podmienky boli rovnaké pre všetkých, on však jazdil neuveriteľne dobre. Možno bolo auto Red Bullu prispôsobené na vlhké počasie, ale to, čo urobil, bolo aj tak úžasné.“

Isola sa vrátil aj k minulej sezóne, keď Verstappen dokázal zvíťaziť v Silverstone na suchej trati pred Lewisom Hamiltonom a Valtterim Bottasom počas osláv sedemdesiateho výročia F1. „Vtedy v Silverstone sme sa rozhodli pre mäkšie pneumatiky a počínal si výborne,“ vyzdvihol Verstappenovu prácu, i keď si uvedomuje, že auto hrá v práci s gumami samo osebe kľúčovú úlohu.

„Auto je dôležitý nástroj na to, aby pneumatiky vydržali dlhšie. Ktovie, možno monopost Mercedesu bol na svoje gumy o kúsok tvrdší. Nechcem ale tvrdiť, že by piloti Mercedesu boli v ten deň o niečo horší ako ostatok štartového poľa,“ zakončil.

Súvisiace články

Diskusia