logo F1online.sk

Isola: Menej prítlaku budeme mať možno na začiatku sezóny

Mario Isola
© Pirelli Motorsport
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík10. 2. 2021

Pozmenené pravidlá a nová špecifikácia pneumatík Pirelli. Podľa niektorých je táto zmena významnejšia, než sa zdá, iní si od nej nesľubujú takmer nič. Šéf Pirelli pre oblasť motoršportu, Mario Isola, sa rozhodne radí do druhej skupiny a tvrdí, že tímom bude chýbať prítlak možno zo začiatku sezóny, vývojom však túto stratu rýchlo doženú.

Tieto zmeny v predpisoch boli reakciou na rýchly vývoj tímov. Monoposty neustále zrýchľovali a zvyšovali zaťaženie pneumatík. FIA mala kvôli tomu obavy o bezpečnosť, a tak sa rozhodla monoposty mierne spomaliť.

„Nová špecifikácia je navrhnutá tak, aby reagovala na neustále zmeny pokiaľ ide o namáhanie pneumatík, ich zaťažovanie a rýchlosť monopostov v roku 2021,“ vyhlásil Mario Isola, ktorého cituje Grandpx.news. „Vieme, že tieto nové pneumatiky produkujú o niečo viac nedotáčavosti, ale tímy mali možnosť si ich vyskúšať a prídu na to, ako upraviť nastavenie, aby auto vybalansovali.“

„Neočakávam preto žiadne zásadné rozdiely vo výkonnosti, keďže vieme, že monoposty v roku 2021 budú vylepšenými verziami tých z roku 2020,“ dodal Isola.

Okrem nových pneumatík budeme mať v roku 2021 pozmenené aj aerodynamické predpisy. Tie majú za úlohu autá trochu spomaliť a ubrať im prítlak. No podľa Isolu nebude tímom dlho trvať a stratený prítlak opäť nájdu.

„Očakávame, že menej prítlaku budú mať tímy len od úvodu. Cieľom bolo vrátiť úroveň prítlaku niekam na koniec roka 2019 alebo začiatok 2020, ale vieme, že v priebehu zimy tímy tvrdo pracujú na jeho zvýšení,“ povedal Isola.

„Myslíme si, že na začiatku sezóny budú hodnoty zaťaženia pneumatík rovnaké, ako začiatkom roka 2020, ale o trošku nižšie, než boli na konci roka. Tieto hodnoty sa však rýchlo vrátia tam, kde boli,“ dodal Pirelli pre oblasť motoristického športu.