Pred rokom 2026 si musíme vymazať svalovú pamäť, hovorí Leclerc


Aká veľká zmena pravidiel nás čaká v nadchádzajúcej sezóne? Aerodynamika i pohonné jednotky budú celkom odlišné a piloti po prvých testoch nových monopostov na simulátoroch avizujú, že nové technické pravidlá si vyžiadajú aj obrovskú zmenu jazdeckého štýlu. Podľa Charlesa Leclerca nebudú pre pilotov veľmi užitočné poznatky, ktoré nadobudli v posledných rokoch.
Aj keď si aerodynamické koncepty monopostov prejdú veľkými zmenami, niektoré prvky si tímy prenesú aj z tejto generácie monopostov. Pre jazdcov však bude najdôležitejšia adaptácia na nové motory a nový spôsob pohonu. Samozrejme, ešte nevieme, aké budú nové autá v reálnom svete, ale jazdci už teraz avizujú, že manažovanie energie bude kľúčové.
„Je to veľmi, veľmi odlišné od toho, na čo sme zvyknutí,“ avizuje Charles Leclerc. „Myslím si, že ako jazdci budeme musieť zabudnúť na mnohé veci, ktoré sme sa naučili v doterajšom priebehu kariéry, a začať s čistým listom papiera.“
„Je trochu zvláštne, že pôsobím v tomto športe od štyroch rokov, ale musím vymazať časť mojej svalovej pamäti. Je to však súčasť hry a patrí to k výzve, pokúsime sa trochu znovuobjaviť pravidlá a nájsť výkonnosť v iných oblastiach. Teším sa na to, aj keď je to veľmi odlišné,“ dodal Leclerc.
Sú to zaujímavé slová a príde nám zaujímavé, že tímy zatiaľ hromadne nenajímajú pre svoje posádky na simulátoroch bývalých pilotov Formuly E. Mnohí z nich pôsobia v štruktúrach tímov F1, napríklad Stoffel Vandoorne v Aston Martine, a taký McLaren mal donedávna v FE vlastný tím, ale zatiaľ nevieme o hromadnom prenose know-how medzi tímami a jazdcami v týchto dvoch šampionátoch.
„Ťažko sa s ním jazdí a mentálna záťaž na pilota je taktiež veľmi vysoká,“ priznal o zážitku s novým autom na simulátore pilot Williamsu Alex Albon. „Je dosť dôležité zistiť, ako využívať motor a spotrebu batérie. Okrem toho si musíte osvojiť odlišný jazdecký štýl, ale to patrí k zmene pravidiel.“
„Na konci dňa platí, že je to technológia. Nebol som taký šokovaný z auta alebo jeho výkonnosti, skôr som sa snažil pochopiť pohonnú jednotku a zistiť, ako z nej vyťažiť maximum,“ dodal Albon.
- Značky
- Charles Leclerc
- Ferrari