logo F1online.skF1online.sk

Je to štandard. Leclerc správne predpovedal Russellove vysielačkové sťažnosti

George Russell
© Martin Trenkler
Milan Kubala
Milan Kubaladnes 10:22

Veľkú cenu Maďarska okorenilo viacero súbojov. V jednom z nich hrali v hlavných úlohách Charles Leclerc a George Russell, pričom v brzdnej zóne došlo aj k potenciálne nebezpečnej situácii, za ktorú dostal pilot Ferrari trest. Svojím dielom sa oň však pričinil aj George Russell.

Britský pretekár sa už po svojom prvom útoku ozval vo vysielačke s jasným odkazom. Podľa Russella sa Leclerc nedržal pravidiel a mal dostať penalizáciu. Neskôr sa vo vysielačke tak čertil, že jeho pretekový inžinier Marcus Dudley mu musel odkázať, aby “zachoval pokoj”.

“Ja som vedel, že som na hrane,” vrátil sa k vzájomnému súboju z prvej zákruty Charles Leclerc. “Nemám na to žiadny vyhranený názor. Vnímam to tak, že som sa pohol pred brzdením, potom som brzdil, no svoje auto som nasmeroval smerom k apexu zákruty, čo normálne robievam.”

“Viem si však predstaviť, že George bol vo vysielačke dosť hlučný. Obyčajne je to tak,” skonštatoval monacký pretekár ešte skôr, ako si Russellovu vysielačku v skutočnosti mohol vypočuť. Piloti z padoku už Britovu prácu vo vysielačke dobre poznajú.

Nebol Leclerc trochu frustrovaný z jeho sťažností? Aj takúto otázku dostal v mixzóne. “Neviem, najmä nie po takýchto pretekoch. Keby na trať vyšlo bezpečnostné vozidlo a dostal by som päťsekundový trest, asi by moja frustrácia bola väčšia.”

George Russell aj po pretekoch trval na svojom názore, že Leclerc si penalizáciu zaslúžil. Vysvetlil tiež, prečo pri predbiehacom manévri je nutná aj istá miera “spolupráce” zo strany brániaceho sa jazdca. Táto spolupráca sa prejaví napríklad tým, že v brzdnej zóne nebude meniť smer jazdy.

“Po rovinke idete rýchlosťou 330 km/h a svojím spôsobom to napálite do zákruty. V tom momente ste s priľnavosťou auta na hrane,” vysvetľoval George Russell. “Neviete skrátka zabrzdiť a niekomu sa vyhnúť, pretože s gripom ste už na hrane.”

“Ja som jasne prejavil svoj úmysel, vletel som na vnútrajšok, no on sa pohol až po momente, keď sa rozhodol brzdiť. To v pravidlách nie je povolené,” podotýka pilot Mercedesu. “Spravil to raz, nemal som z toho radosť. Spravil to aj druhýkrát, nuž som si povedal: Teraz to napálim na ten vnútrajšok. On to spravil zas a došlo ku kontaktu.”

“Bol som rád, že som sa dostal cez neho. Myslím si však, že keď to sledujete v televízii, kladiete si otázku: Hej, prečo si nemohol zatočiť, aby si sa tomu vyhol? Ako som povedal, v tej chvíli ste presne na limite potenciálu auta,” doplnil.

Súvisiace články

Diskusia