logo F1online.skF1online.sk

Wolff priznal, že Mercedes sa nechal opiť kanadským víťazstvom

George Russell
© LAT Images/Mercedes
Milan Kubala
Milan Kubalavčera 08:43

Mercedes sa v Maďarsku vrátil k starším zadným závesom, čo prinieslo ovocie. George Russell zaknihoval prvé pódium od víťazstva na VC Kanady a Kimi Antonelli získal prvý bod na európskej pôde. Ak je staršia verzia lepšia, prečo sa strieborné šípy tak dlho držali nových komponentov? Toto Wolff pripustil, že tím sa nechal trochu oklamať víkendom v Montreale.

Nemecká stajňa predstavila nové zadné zavesenie v Imole, no po víkende ho odložila. Vyzbrojení rôznymi analýzami a presvedčením, že auto s ním dokážu nastaviť, ho neskôr opätovne nasadili. V Kanade s ním Mercedes získal dvojité pódium. Zvyšné preteky však nedopadli vôbec ideálne.

“Problém balíčka z Imoly sme sa pokúsili odstrániť predstavením mechanického balíčka vylepšení,” priblížil postupnosť krokov Mercedesu jeho šéf Toto Wolff. “Možno to nevyriešilo problém, ale spôsobilo to, že do auta preniklo niečo iné.”

Problémy to robilo najmä Kimimu Antonellimu. “Bola to nestabilita, ktorá našich jazdcov oberala o sebadôveru. Niekoľko pretekov nám trvalo, kým sme na to prišli. Nuž a trochu nás zviedlo aj víťazstvo v Montreale, po ktorom sme si mysleli, že to nie je také zlé. Vylepšenie sme teraz dali preč a vrátili sme sa v slušnej forme.”

George Russell ako skúsenejší pilot z dvojice bol relatívne konkurencieschopný aj s problémovým autom, keďže niečo také už viackrát zažil nielen v Mercedese, ale aj počas jeho pôsobenia vo Williamse. Antonelli sa však ešte musí naučiť, ako upraviť svoj jazdecký štýl, aby aspoň do istej miery maskoval nedostatky monopostu.

V každom prípade toto je ten menší problém, ktorému čelí Mercedes. Toto Wolff totiž prezradil, že simulátor klame inžinierov, čo je problémom Mercedesu už od začiatku éry prísavného efektu. “Vylepšenia sú na to, aby nám prinášali výkon k dobru. Keď na auto nasadzujeme nové diely, robíme aj veľa simulácií a analýz, no sú totálne chybné.”

“Vtedy sa musíte vrátiť do reálneho sveta, nasadiť to na auto a preskúmať, ako sa to bude správať. Ak to nerobí, čo by malo, začne to byť náročné pre každého vo Formule 1. Ako potom využijete koreláciu medzi virtuálnym a skutočným svetom? Toto je istá charakteristika [s ktorou zápasíme] a najnovší príklad toho, ako nás to zaviedlo do slepej uličky,” doplnil.

Súvisiace články

Diskusia